Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Satt vi stranden idag och förbi mig sprang en hel familj av ankor, och snabb som man är så slänger man sig efter kamera väskan och fiskar upp kameran och knäpper en hel drös med bilder. Och jag vet att bilden inte så jätte perfekt men jag har bara haft kameran i ca 1-2 veckor och innan det bara en "semesterkamera" :D

Denna bild blev nog den bästa.
 

Bilagor

  • dscf1121.jpg
    dscf1121.jpg
    19.2 KB · Visningar: 323
darwin skrev:
Den här rackarn har jag under många år kallat för "fiskmås". Under senare år har jag väl förstått att det är rätt många "fiskmåsar" som är nåt annat.. nån som kan tala om vad detta är för nåt?
Fiskmås helt enkelt. :)
 
också från min sommarstuga i norra skåne! ;)

Någon som kan tala om vad detta är för ung trast? En taltrast eller?
 

Bilagor

  • bild-468.jpg
    bild-468.jpg
    39.4 KB · Visningar: 312
detta trodde jag va en gulsparv när jag tog bilden men nu märker jag att de e ju en ortolansparv! Dom brukar inte finnas i skåne va?
 

Bilagor

  • bild-214.jpg
    bild-214.jpg
    48.7 KB · Visningar: 298
Göktyta med mat i näbben på väg in i lyxig holk med tak över ingången. Bägge föräldrarna har fullt upp med matningen. Förra året bodde större hackspetten här.
(Större bild o.mer text finns i BioFoto-poolen.)
 

Bilagor

  • kopia (2) av göktyta i 056.jpg
    kopia (2) av göktyta i 056.jpg
    60.6 KB · Visningar: 195
Fågelbad på kvällskvisten.

Någon som kan se vad det är för fågel?
 

Bilagor

  • dsc_0034.jpeg.jpg
    dsc_0034.jpeg.jpg
    73 KB · Visningar: 201
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.