Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack Glenn! Det gäller att ha lite tur ibland, nöta nöta. Har ingen matning så det blir som det blir när jag är ute. Igår var de normalt sett skygga koltrastarna väldigt bjussiga. Och många fina miljöbilder blev det också.
 
Nemesis skrev:
Vilken bild! Skärpa, bakgrund - allt !! Kanon!

Vad har du fotat denna med? Hur nära kom du?

Tack Peter.

Det var premiärturen med min nya Ef 2x extender som satt på ett Ef 300 2,8. Kameran var en Eos 30D. Fri hand är den tagen på och avståndet kommer jag inte ihåg, men bilden är ganska mycket beskuren i alla fall.

Mvh Peter
 
Nu äntligen!! Nu får jag vara med i forumet med en bild (eller två)! Har kollat alla fina bilder här i forumet så länge och längat efter att själv få fota fåglar. Skaffade ett enklare tele (Tokina AT-X AF 400/5.6) för någon månad sen och nu har jag några bilder som jag kanske vågar visa iallafall.

Har sett att det finns storspov vid frisbeegolfbanan där jag brukar spela liteibland. tog med kameran idag. Då min kompis kastade lite snett och hamnade precis i skogskanten (eller nära vasskanten) så blev två spovar som låg i vassen lite upprörda. Vi hämtade frisbeen så fort som möjligt och avlägsnade oss för att inte störa dom. Men jag hann ta några bilder på dom.

Bilderna är tagna handhållet, då jag inte hade något stativ med.

Detta är första bilderna i forumet för mig så var snälla! ;)
Dom kanske inte är jättebra, men kom gärna med lite kritik och förslag!

M.V.H. Johan Runesson
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.