Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det tar nog ett tag innan jag kan kalla mig fågelfotograf, men det är kul att prova :)

Den här är tagen med en Canon 5D och en Nikkor 300/2,8 och beskuren ner till ungefär 5,5mp - skulle nog behövas en 2x converter för att komma tillräckligt nära med 5D:n ...

Bilden finns att beskåda i större variant här.
 

Bilagor

  • pippi_060510_400.jpg
    pippi_060510_400.jpg
    46.9 KB · Visningar: 299
En skäggdopping från imorse. Använde min invisi-bag för första gången idag och den funkade fantastiskt bra! Första gången jag fotat kärrhök utan att fågeln tittar rakt in i kameran :D
Dessutom var jag med om en läskig, men vederkvickande upplevelse då en pippifågel faktiskt satte sig på mitt huvud, jag fick dock aldrig reda på vad det var för art :( Var nog ingen hök för då hade jag väl inte haft nåt huvud kvar...

En större version av bilden:
http://www.kemir.se/mf/hemsidebilder/skaggdopping.jpg

/Magnus
 

Bilagor

  • skäggdopping.jpg
    skäggdopping.jpg
    56.7 KB · Visningar: 203
Det blev lite fotande idag också... Riktigt kul det här nu när man äntligen kan komma igång med fågelfotandet!
Här ser vi något så exotiskt som en sädersärla!

M.V.H. Johan Runesson
 

Bilagor

  • sädersärla1.jpg
    sädersärla1.jpg
    47.4 KB · Visningar: 227
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.