Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är ganska ny på det här med fåglar. Häromdagen var jag vid havet i Lomma nere i Skåne för att se om jag kunde få med något på linsen. När jag som bäst fotade rakt mot solnedgången dök den här upp. Körde med min nya Canon 30D på snabbaste serietagningen, annars hade den nog inte kommit med på bilden. Objektiv Canon 70-200 4L + Extender 1x4.

Vad det är för fågel. Vet inte. Vet nån annan får du gärna berätta.

Anders
 

Bilagor

  • fågel.jpg
    fågel.jpg
    58.1 KB · Visningar: 324
Fotar inte speciellt mycket fåglar, men då jag var ute i naturen idag så hörde jag den här lille rackaren och letade upp den.

Vad är det rätta namnet på den här Hackspetten?
 

Bilagor

  • hacke_small.jpg
    hacke_small.jpg
    58 KB · Visningar: 413
Anders Olsson skrev:
Jag är ganska ny på det här med fåglar. Häromdagen var jag vid havet i Lomma nere i Skåne för att se om jag kunde få med något på linsen. När jag som bäst fotade rakt mot solnedgången dök den här upp. Körde med min nya Canon 30D på snabbaste serietagningen, annars hade den nog inte kommit med på bilden. Objektiv Canon 70-200 4L + Extender 1x4.

Vad det är för fågel. Vet inte. Vet nån annan får du gärna berätta.

Anders
[/QUOTE

Det kanske är en himmelsk silhouette;-)

Förlåt, kunde inte låta bli. Är trött och menlös.
MVH/Tommy
 
Re: `

thc skrev:
Någon som vet vad det är för fågel ?

Myskanka som vaktar "statsparken(!?)" i Borgholm mot turister och mördarsniglar. Ganska uggloid :) men duktig på sitt jobb.
 

Bilagor

  • myskanka borgholm öland 2005-10-22 05 red fs 400.jpg
    myskanka borgholm öland 2005-10-22 05 red fs 400.jpg
    52.4 KB · Visningar: 379
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.