Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Praktejder idag!

Uttorp på Sturkö idag. En pralin visade sig i ejderflockarna. Vilken syn!!!
 

Bilagor

  • pralle2fs.jpg
    pralle2fs.jpg
    44.8 KB · Visningar: 360
Hej Kan ngn hjälpa mig att artbestämma denna. "Green bittern" hävdade min guide men jag är skeptisk efter sondering på nätet.
 

Bilagor

  • _dsc2036x.jpg
    _dsc2036x.jpg
    57.1 KB · Visningar: 452
dagge88 skrev:
Hej Kan ngn hjälpa mig att artbestämma denna. "Green bittern" hävdade min guide men jag är skeptisk efter sondering på nätet.

Verkar ju även kallas Green Heron ?. Men man vill ju skija på Häger och Rördrom- hittar ingen green bittern i mina böcker. Har du varit i Usa?

Söker man på google så får man ju tag i denna bild. Och den verkar heta Grönhäger på Svenska. och ska vara nordamerika. Men ser ju mycket mer färgad ut än din, kan ju vara juveniler och ej lekdräkter också..

http://animaldiversity.ummz.umich.edu/site/accounts/information/Butorides_virescens.html

Länk med flerbilder på Grönhäger.
 

Bilagor

  • green_heron.jpg
    green_heron.jpg
    18.2 KB · Visningar: 344
Senast ändrad:
Euroshots skrev:
Verkar ju även kallas Green Heron ?. Men man vill ju skija på Häger och Rördrom- hittar ingen green bittern i mina böcker. Har du varit i Usa?

Söker man på google så får man ju tag i denna bild. Och den verkar heta Grönhäger på Svenska. och ska vara nordamerika. Men ser ju mycket mer färgad ut än din, kan ju vara juveniler och ej lekdräkter också..

http://animaldiversity.ummz.umich.edu/site/accounts/information/Butorides_virescens.html

Länk med flerbilder på Grönhäger.

Tack för svar. Bilden är tagen i Indien. Natur reservat Keoladeo Ghana
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.