Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo. kanske. Men någon gång vill jag fylla rutan med enbart fågel också . =) och då räknas inte kråkor och änder.
 
Fantastiska fågelbilder!

Jag blir grön av avund när jag ser de många fina fågelbilderna i den här länken -- har just kollat igenom nästan allt! Fantastiskt. Klart inspirerande.

Och när ska du ge ut en bok, Omar?
Dina bilder från de senaste åren är suveränt bra.
 
Re: Fantastiska fågelbilder!

brutusostling skrev:

Och när ska du ge ut en bok, Omar?
Dina bilder från de senaste åren är suveränt bra.

Ja, en bok från Omar hade varit intressant, verkligen!

Eller varför inte göra en fågelfoto bok från den här tråden? Här finns ju hur mycket bildmaterial som helst! Och alla har ju lite annorlunda stil på sitt fågelfotande, så det hade säkert blivit väldigt spännande att se resultatet!

Kanske kan man då lägga in kortare texter vid varje bild som berättar lite om tillfället de togs, som hur dom är tagna utrustning och kanske varva med lite allmänna fågelfototips!
Så det inte blir en vanlig fotobok med enbart bilder, utan just en bok även för fotointresserade så dom kan se hur olika människor jobbar när dom fotograferar fåglar...

Tycker det vore skitkul att göra!

M.V.H. Johan Runesson
 
DocuWild skrev:
Tja. även om man har långt kvar till Omar och alla ni andra supermegaultraproffs så är det skoj att försöka :)

Hittade en liten nötväcka utanför Naturhistoriska museet i Göteborg vid mitt första besök på 20 år.

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/619579.htm

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/619581.htm

så skam den som ger sig :)

tyvärr har jag inga nymoderniteter som .. autofokus på det här 400mm objektivet så handhållen och manuell fokus.

Jag plåtar också fåglar med manuell fokus. :)
Det gäller bara att öva upp snabbheten så får vi nog till lite mer skärpa så småningom.
 
Lite morbid kanske...

En björktrast som spelar död så att katten ska låta den vara i fred. Så fort den började sprattla var katten där och attackerade igen.

20D + 120-300/2,8
 

Bilagor

  • img_9028_400.jpg
    img_9028_400.jpg
    52.8 KB · Visningar: 407
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.