Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Joakim A skrev:
Det är en sak jag inte fattar, det är hur ni kommer så nära!?!? 200 är ju hur lite som helst..

Jag använder 300+1,4 = 420 plus att jag har 1,6 x crop, så 672? mm och jag kommer fortfarande inte nära...

Sitter ni i gömsle tro?

// Jocke
Hej ! 420 mm i brännvid räcker långt. Men några 672 mm i brännvid blir det inte. Du får inte den förstoring som 672 mm skulle ge utan den blir beskuren, du får endast med så mkt. som 672 skulle ge men tyvärr inte förstoringen som det skulle ge.Beroende på hur hög upplösning du själv kör med så kan du ju själv beskära dom enkelt i datorn med god bildkvalitet kvar.
 
Hård landning

Som pilot vet man ju att varje landning inte alltid blir som man har tänkt...
Sitter och städar på hårddisken och hittade denna bild.

m.v.h. Jonas
 

Bilagor

  • landning.jpg
    landning.jpg
    53.3 KB · Visningar: 373
Niclasfoto skrev:
Ja "Bukigheten" som många Duvhökar har (spec honan kanske) när de sitter saknade jag här.

Det är nog en sparvhök som burrat upp sig..

Stjärten ser inte lika tvär ut som på en sparvhök men vi blir nog lurade på att den sitter där i rusket och småfryser..

Mvh Niclas, som svamlat in sig i buskaget....

Tack för alla svar om Höken...som nog är en Sparvhök :) här kommer en något tajtare bild om det kan hjälpa !
 

Bilagor

  • hök.jpg
    hök.jpg
    48.3 KB · Visningar: 328
perhel skrev:
Tack för alla svar om Höken...som nog är en Sparvhök :) här kommer en något tajtare bild om det kan hjälpa !

Här framträder bukigheten kanske lite bättre samt stjärten...vad stannar det på ?
 

Bilagor

  • hök 2.jpg
    hök 2.jpg
    49.9 KB · Visningar: 324
Inte säker, men jag satsar på sparvhök. Enligt fågelguiden har den adulta duvhöken orange öga och som juvenil har den andra färger, lite brunaktiga. Så mitt tips är sparvhök.
 
underbar tråd...

är det någon som har hyrt gömlse på hornborgarsjön vid trandansen?
jag har hyrt den 6 april...
ska bli intressant!
 
Var ute en sväng idag

Ingen dålig sväng. Den flygande hornugglan och den dykande sothönan blir mina favoriter. Idag fotade jag vildsvin (mer av en slump) men de passar ju inte riktigt i denna tråd (se Biofoto) /gunnar
 
Omar skrev:
Hej

Var ute en sväng idag


Hälsningar

Omar Brännström

Snyggt som vanligt Omar.
Jag vet inte var ni hittar öppet vatten, där jag bor ser det ut såhär. Inte mycket fågel här inte. Och då bor jag ändå i södra sverige.
 

Bilagor

  • kusten.jpg
    kusten.jpg
    16 KB · Visningar: 404
Staffan cyklar

Vill inte förstöra tråden men måste bara påpeka att Staffan är ute med hojen (Du får inte den förstoring som 672 mm skulle ge utan den blir beskuren, du får endast med så mkt. som 672 skulle ge men tyvärr inte förstoringen som det skulle ge)

Hur kan man få med motsvarande utsnitt utan att ha samma förstoring? Det finns tydligen fortfarande många missuppfattningar vad gäller crop-faktorn.
 
Igår morse var det väldigt kallt. Då får man ta i för att få i sig nånting! Kungsörn.
 

Bilagor

  • kungsörn-som-äter.jpg
    kungsörn-som-äter.jpg
    52.4 KB · Visningar: 378
Välexponerad Ormvråk med orm ;)
 

Bilagor

  • ormvråk10128 öland noname 2005-06-02 2 red fs 400.jpg
    ormvråk10128 öland noname 2005-06-02 2 red fs 400.jpg
    55.8 KB · Visningar: 382
Ninjaand, sedan svartnade allt...


:)
 

Bilagor

  • gräsand10519 f öland noname 2006-02-26 22 red 2 fs 400.jpg
    gräsand10519 f öland noname 2006-02-26 22 red 2 fs 400.jpg
    53.7 KB · Visningar: 338
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.