Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kul att ni gillar fåglar!

En tråd i min smak! Fotar själv mycket fåglar och är inbiten fågelskådare. Har inte riktigt energi att välja ut bilder och lägga ut här men titta gärna in i min portfolio. Där finns något hundratal fågelbilder. Använder Nikon D70/D2H med 500 4.0 AFS eller 300 4.0 AFS med eller utan 1.4 konverter.
 
IngemarO skrev:
Det där är en trut, havstrut eller silltrut, lite svårt att se.

Mvh, Ingemar

Håll truten! :)

Jag kan inget om fåglar och så var det bra med den saken (men tack för rättningen). Det är kul att försöka fotografera dem, men det kräver uppenbarligen en del träning ...

/Anders
 
AFE skrev:
Håll truten! :)

Jag kan inget om fåglar och så var det bra med den saken (men tack för rättningen). Det är kul att försöka fotografera dem, men det kräver uppenbarligen en del träning ...

/Anders

Det behövs både träning, tålamod och mycket tur också. Ögonblicket kommer som en snigel och försvinner som en blixt.
Men med digitalkamerorna så är det ju bara att radera och börja om. Med diafilm blev det rätt så dyrt ibland. Några bra kort på en hel rulle.

Stenskvätta med 20D 70-200/2,8 IS + 1,4 konverter
 

Bilagor

  • stenskvätta.jpg
    stenskvätta.jpg
    45.1 KB · Visningar: 1,357
Ormvråk som slår ner efter byte i vassen. 400mm handhållet på långt avstånd. Suddig och kraftigt delförstorad!
 

Bilagor

  • vråk.jpg
    vråk.jpg
    40.6 KB · Visningar: 1,321
fiskande tärna. 20D, 300mm, 1,4 x. IS på, serietagning
 

Bilagor

  • img_3713 kopiera.jpg
    img_3713 kopiera.jpg
    42.5 KB · Visningar: 1,275
Andedräkten :)

Gillar verkligen alla flyktbilder, men svara ändå med en bila av en liggande fågel, Gräsand hane :)

/Janne
 

Bilagor

  • andedräkten.jpg
    andedräkten.jpg
    49.1 KB · Visningar: 1,244
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.