Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lite bra fågelbilder att visa?
- Trådstartare Joakim A
- Start datum
m00ndancer
Aktiv medlem
holmbo
Aktiv medlem
Din hade bokstavligen tagit sig vatten över huvudet ;-)
Strömstararna är väldig olika. En del flyger iväg så fort man visar sig och en del bryr sig knappt. Min här satt och putsade sig och letade mat lite då och då . Själv satt jag helt öppet på knä och plåtade, på ca 5 meters håll under flera minuter. Bilden är en delförstoring och tagen med 300mm.
//Lars
Strömstararna är väldig olika. En del flyger iväg så fort man visar sig och en del bryr sig knappt. Min här satt och putsade sig och letade mat lite då och då . Själv satt jag helt öppet på knä och plåtade, på ca 5 meters håll under flera minuter. Bilden är en delförstoring och tagen med 300mm.
//Lars
willew
Medlem
havsörn
Hur har du tagit örnbilden?från huset?
har själv örnar som rör sig i närområdet och trots att de inte är särskilt skygga kommer man sällan närmare än ett par hundra meter. De sitter oftast inte högst upp i trädkronorna, utan lite lägre ned och har bra koll på omgivningarna.
//willew
Dags att väcka den här tråden. Havsörnen hälsade på oss i morse (på tomten).
//Lars
Hur har du tagit örnbilden?från huset?
har själv örnar som rör sig i närområdet och trots att de inte är särskilt skygga kommer man sällan närmare än ett par hundra meter. De sitter oftast inte högst upp i trädkronorna, utan lite lägre ned och har bra koll på omgivningarna.
//willew
Bilagor
holmbo
Aktiv medlem
En vacker dag i somras såg vi havsörnen sitta i grantoppen när vi var på promenad. Då var den kanske tre hundra meter ifrån oss. I det ögonblicket önskade jag mig att jag varit på tomten. Jag fick några bilder med 200mm. Inte så bra. Dan efter ropade dottern att den satt i granen igen! Ut med 300'an (som satt på kameran). Stälde mig mitt på gräsmattan ca 30 meter från örnen. Den var just då upptagen med tärnor och trutar som bråkade med den och satt en stund innan den bestämde sig för att ge sig av. Det regnade vid tillfället så den såg rätt blöt ut. Ett tillfälle man inte glömmer.
//Lars
//Lars
Pentax K-7
Avslutat medlemskap
bennaj
Ny medlem
Fisktärna
Skulle nog hellre kalla den här Silvertärna.
Skulle nog hellre kalla den här Silvertärna.
willew
Medlem
tärna fiskar
det här är en bild jag var säker på att jag missat, tills jag kollade bilden i kameran
det här är en bild jag var säker på att jag missat, tills jag kollade bilden i kameran
Bilagor
helper
Aktiv medlem
Vad är detta för en and ?
eller korsning kanske mellan gräsand-gravand-stjärtand ????
eller en raritet ;-)
/Michael
en sådan såg min far med men jag har inte heller blivit klok på vad det skulle kunna vara har du provat att lägga in den på artportalen o se om du får svar där?
mvh Pierre
OneOfTheMasses
Medlem
Daniel Cederberg
Aktiv medlem
Daniel Cederberg
Aktiv medlem
Fin!
Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Daniel Cederberg
Aktiv medlem