Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Helt otroliga bilder, begriper inte hur du hittar allt detta.
Själv när jag är ute ser jag aldrig något som jag har möjlighet att komma åt.
Vad använder du för objektiv till de flesta?
500 mm?

Kan bara instämma: En högklassig serie bilder. Riktigt bra. Kärrhöken tyckte jag stack ut, ovanlig bild. Hägerns fiskmiddag såg ut att vara en rejäl pjäs också. Bra jobbat!

Ser fram emot fler bilder att inspireras av.

Årets första bild! I helgen hälsade denna beruv på oss i lilla Arboga. Den satt mitt i stan (där den setts tidigare). Efter ett tipps av en kompis var det bara att dra ut med kameran i högsta hugg.

//Lars

Bilagor

• _IGP5119s.jpg
    _IGP5119s.jpg
    67.2 KB · Visningar: 540
Min första dag med Canon 7D & sädesärla

Vart ute och provade min nya Canon 7D &100-400 zoom & plåtade några 100 bilder och denna rackare fastnade på bild.
Iso 320, F/6.3, 1/800 sec, 400mm, spotmätning, exponeringskompensation +0,3
Blev lyrisk över kamerans hastighet och autofokus mycket bättre än min gamle trotjänare 20D :)
zoomen är ju inte så skarp i 400mm läget och bilden hade säkert kunnats justeras ännu bättre i CS men blev rätt så bra ändå!

Bilagor

• sädesärla2.jpg
    sädesärla2.jpg
    86.3 KB · Visningar: 480
Lånar tråden lite ;-)
Hej alla fågelfotografer. Finns det nån här som kan tänka sig hålla en bildvisning/föredrag på ca en timme på Arboga fågelklubb tisdag 4/5 kl 19.00. Gärna boende i närheten (Örebro, Västerås, Eskilstuna, Köping...). Kontakta mig då för information.

//Lars

Bilagor

• _IGP5547.jpg
    _IGP5547.jpg
    27 KB · Visningar: 426
En av favoritbilderna. Örn och kanin. Tagen med D300 och 70-200 VR I.

Bilagor

• p1070942438-2.jpg
    p1070942438-2.jpg
    36.1 KB · Visningar: 345
  • p1073122975-2.jpg
    p1073122975-2.jpg
    47.5 KB · Visningar: 350
Hej

Här är några bilder jag tagit från januari i år (2010) till dagens datum och eftersom jag inte orkar göra "thumbnails" :) :) av dem för att lägga ut dem på Fotosidan, så länkar jag istället.

Ha dem i orginal, valet finns under bilderna. Taget med Canon 400mm 5.6 handhållet.

http://www.pbase.com/omar_brannstrom/mark_iv_test_shoots&page=all

Egentligen är det en test markIV sida så alla är ju inte så bra:)

Mvh

Omar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar