Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Bra bilder under de senaste dagarna, som vanligt. Var själv i Häckebergaområdet (Skåne) under dagen och såg otroligt mycket rovfågel. Uppskattningsvis 10-15 ormvråkar, 2-3 glador och en kungsörn. Tyvärr ingen kamera som var värd namnet med mig så det blev inga bilder. Men jag vet vart jag skall styra kosan nästa gång det är dags för rovfågelsbilder.

Såg även en hängiven fotograf hänga halvt ut ur passagerarfönstret på sin bil med ett teleobjektiv - ingen härifrån månne?

Haha, där ser man. Nej - det var inte du då - fotografen i fråga satt i en (om jag inte minns helt fel) blå kombi, V40 eller liknande. Det stod en bil bakom också. Om det var fotografer i den också eller om den bara väntade på att jag som mötande skulle passera innan den körde om och vidare vet jag dock inte.

Brukar du hålla till i området runt Häckeberga i övrigt? Har inte varit där tidigare men åkte runt där lite idag. Såg lovande ut för fotografering av både fågel och vilt.

Newman75 skrev:
Haha, där ser man. Nej - det var inte du då - fotografen i fråga satt i en (om jag inte minns helt fel) blå kombi, V40 eller liknande. Det stod en bil bakom också. Om det var fotografer i den också eller om den bara väntade på att jag som mötande skulle passera innan den körde om och vidare vet jag dock inte.

Brukar du hålla till i området runt Häckeberga i övrigt? Har inte varit där tidigare men åkte runt där lite idag. Såg lovande ut för fotografering av både fågel och vilt.

Hej

Åker över hela Skåne och brukar ibland åka igenom Häckeberga. Var en del Dovhjortar där innan, de har tydligen skjutit av x antal tusen dovhjortar?? där så man ser inte så många längre, synd!

MVH

Omar

Har det verkligen funnnits så pass många som flera tusen? Kan nog tänka mig att godsen där skjutit av en hel del, vilket såklart är synd. Skall dock finnas en del kvar, såg dock inga hjortar idag men mycket rådjur.

Som Niclas i nedanstående inlägg så fint pikar om, så kanske vi skall låta tråden gå tillbaka till sitt ämne.

Senast ändrad:
För att göra historian kort, och lite onödiga tips

Imponerande bilder av dig Omar.
Bilen.
Jag bor i bilen rätt ofta om jag inte kan bo utanför.
Du vet ju hur det är om man är långt från hus och hem och inte hittar en plan
plats för att ligga på. Och även om man fotar så kan jag ibland behöva ett gömsle.
Det här är ibland mitt hem även om skotern/skidorna/mitt tunneltält Hilleberg på vintern och mina ben på sommaren är det viktigaste.
Jag har familj och därför har jag en dubbelhytt.
Sen, när jag åker ensam ut så tältar jag på flaket.
Inne under kåpan. Fäller ut flakbakdelen och öppnar upp luckan.
Ett gammalt tremans från Börgefjäll eller fjällräven eller annat passar perfekt. Spelar inte så stor roll då man är täckt av kåpan och luckan jag fällt upp.
Och en madrass. Allt kan rullas upp mot lastgallret.
Skitlätt att sätta upp och sitter fast i gallret hela tiden. Rullar bara ut det.
Familjen funderar förstås ibland varför man häckar där.
Slänger sen över yttertältet över bakdelen på bilen för att vara mer privat. Eller för att dölja mig vid någon bra fotoplats.
Det är en förbaskat bra bil att ta sig fram med också. Även om jag tillkallat traktor en gång för att lossa mig.
Man slipper myggen och man kan fota genom de öppningsbara fönstren på kåpan.
Där har jag myggnät också.
Jag har även satt in en lampa under kåpan som jag kan tända med en strömbrytare som är kopplad direkt från batteriet.
Ah..tror du har en förbaskat fin bil och säkert stadigare med mindre rörliga detaljer o s v.
Den här tar inte så mycket soppa. Jag har en diesel. Har upplevt allt från 0,85-1,2l.
Nåja…imponerad av dina bilder och ville bara ge dig ett exempel på en bil där man kan arbeta från även inifrån så att säga. Och ändå ha kvar familjen.
Sen finns ju andra märken, mitt val var för det största flaket relativt billig och ändå med fem sittplatser.
Och överhuvudtaget mest rymlig invärtes av jappsarna. Och att den hade bra värme. Supervärme har den. Reglage både fram och för baksäten.
Sen har vi amerikanarna. Men det är ju bara en dyr önskedröm.
Och där är värmeförmågan ett lotteri.
Mvh/-Anders

Senast ändrad:
Och här är min bil.
Har dock inga bilder på kamo eller sovläge.
Har största däcken som går att använda.
Mvh/-Anders

Bilagor

• bilen.jpg
    bilen.jpg
    36.2 KB · Visningar: 316
Senast ändrad:
Sluta länka. jobbig reklam

Det jag personligen tycker illa om i den här tråden är mitt inlägg där också en bil avbildas.
Men sen alla förbannade länkar.
Förlåt ordvalet men jag kan inte hålla mig
Och där skulle jag spöa skiten av Omar på en gång.
Och alla andra som länkar.
I kväll klickade jag på länkarna men kommer fortsättningsvis att inte klicka på en länk.
Och jag hoppas att alla följer mig.
Tråden är lagd för att man ska visa sina bilder inte sina länkar.
Mvh/-Anders

Re: Sluta länka. jobbig reklam

Chano skrev:
Det jag personligen tycker illa om i den här tråden är mitt inlägg där också en bil avbildas.
Men sen alla förbannade länkar.
Förlåt ordvalet men jag kan inte hålla mig
Och där skulle jag spöa skiten av Omar på en gång.
Och alla andra som länkar.
I kväll klickade jag på länkarna men kommer fortsättningsvis att inte klicka på en länk.
Och jag hoppas att alla följer mig.
Tråden är lagd för att man ska visa sina bilder inte sina länkar.
Mvh/-Anders

Vaknat på fel sida?

A R G. hade jag aldrig tänkt mig som opposition.
Men nu känns det helt normalt.
En roll som passar mig oavsett politisk eller fabrikstillhörighet.
Nästa gång A R G slår så var beredda.:)
Mvh/-Anders

Tror att den främsta anledningen till att folk länkar är att de vill visa sina bilder i stort format och inte det lilla 400x400.

Personligen har jag full förståelse för detta, då de allra flesta bilder i min mening blir mycket finare och bättre i stort format jämfört med litet.

Vänliga hälsningar Erik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar