För att göra historian kort, och lite onödiga tips
Imponerande bilder av dig Omar.
Bilen.
Jag bor i bilen rätt ofta om jag inte kan bo utanför.
Du vet ju hur det är om man är långt från hus och hem och inte hittar en plan
plats för att ligga på. Och även om man fotar så kan jag ibland behöva ett gömsle.
Det här är ibland mitt hem även om skotern/skidorna/mitt tunneltält Hilleberg på vintern och mina ben på sommaren är det viktigaste.
Jag har familj och därför har jag en dubbelhytt.
Sen, när jag åker ensam ut så tältar jag på flaket.
Inne under kåpan. Fäller ut flakbakdelen och öppnar upp luckan.
Ett gammalt tremans från Börgefjäll eller fjällräven eller annat passar perfekt. Spelar inte så stor roll då man är täckt av kåpan och luckan jag fällt upp.
Och en madrass. Allt kan rullas upp mot lastgallret.
Skitlätt att sätta upp och sitter fast i gallret hela tiden. Rullar bara ut det.
Familjen funderar förstås ibland varför man häckar där.
Slänger sen över yttertältet över bakdelen på bilen för att vara mer privat. Eller för att dölja mig vid någon bra fotoplats.
Det är en förbaskat bra bil att ta sig fram med också. Även om jag tillkallat traktor en gång för att lossa mig.
Man slipper myggen och man kan fota genom de öppningsbara fönstren på kåpan.
Där har jag myggnät också.
Jag har även satt in en lampa under kåpan som jag kan tända med en strömbrytare som är kopplad direkt från batteriet.
Ah..tror du har en förbaskat fin bil och säkert stadigare med mindre rörliga detaljer o s v.
Den här tar inte så mycket soppa. Jag har en diesel. Har upplevt allt från 0,85-1,2l.
Nåja…imponerad av dina bilder och ville bara ge dig ett exempel på en bil där man kan arbeta från även inifrån så att säga. Och ändå ha kvar familjen.
Sen finns ju andra märken, mitt val var för det största flaket relativt billig och ändå med fem sittplatser.
Och överhuvudtaget mest rymlig invärtes av jappsarna. Och att den hade bra värme. Supervärme har den. Reglage både fram och för baksäten.
Sen har vi amerikanarna. Men det är ju bara en dyr önskedröm.
Och där är värmeförmågan ett lotteri.
Mvh/-Anders