Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Större hackspett

Större hackspett i kvällsol, hane.
 

Bilagor

  • hackspett-_1-mini.jpg
    hackspett-_1-mini.jpg
    57.9 KB · Visningar: 376
Mera havsörn

Samma havsörn, som jag lagt in tidigare. Kråkorna var närgångna och hade ingen respekt. Enl färgringarna, så är den född år 2000, en insjöfågel. Har alltså fjärde dräkten, mycket lik en ad. men ännu ej helt utfärgad. Ljungskile jan.´06
 
Hej

Hej!

Jag bugar och tackar Omar. Känns som en fjäder i hatten att få possitiv kritik från dig.Dina mycket fina fågel bilder är en fin inspirationskälla till min egen fågelfotografering och har så varit under lång tid.
Det jag lagt in idag var ett litet axplock av de senaste dagarnas bilder. Långt ifrån lika många arter som du hänger in, när du varit ute en "sväng". Men våren är väl på väg även hit upp och då kommer det förhoppningsvis mer fotoobjekt.

Närmast stundar Svanfestivalen vid Tyssslingen. Har hyrt plats i ett gömsle där de två senaste åren, bilder kommer att läggas ut på fotosidan inom kort.Resor till Öland och Skåne står även på tur kanske även en sväng till Runde igen. Var där veckan efter dig förra året. Hadde dock inte lika bra tur med vädret som jag tror du hadde. En dags sol utav fyra, resten hellregn. Tog då mitt tält och flydde till fjälls, men tyvärr, bara en dag med fint väder även där. Så då bar det av hem.

Fick dock med mig några fina bilder av min favorit, Lunnefågeln. Men det finns ju så mycket mer på Runde att fotografera.

MVH

Royne
 
Senast ändrad:
Får en Blåmes vara med?
 

Bilagor

  • blåmes10528 f nässjö nässjöån 2006-03-07 15 red 2 fs 400.jpg
    blåmes10528 f nässjö nässjöån 2006-03-07 15 red 2 fs 400.jpg
    53.7 KB · Visningar: 484
Havsörnen igen

En uppmärksam fotograf har påpekat födelseåret på min havsörn. Helt riktigt, den är född 2002 och då stämmer det med fjärde dräkten.
Mvh Kerstin
 
Nu när OS är slut...

...så vågar sig kanadensarna ut på isen igen ;-)

Råstasjön så klart.
 

Bilagor

  • skrivbordsgamar58k.jpg
    skrivbordsgamar58k.jpg
    57 KB · Visningar: 431
brutusostling skrev:
Sparvuggla med 70-200. Ja, den är inte stor. Grattis till en jättefin bild.

Brutus: Tackar!
Trevlig tråd det här, stor inspirationskälla.

Peter, Martin: Ugglan var ganska orädd, brydde sig inte så värst om mig, hade väl annat att tänka på.

m.v.h. Jonas
 
En dykande skarv. Ser mer ut som ett urtidsdjur än en fågel????
 

Bilagor

  • dykand skarv 400.jpg
    dykand skarv 400.jpg
    53 KB · Visningar: 393
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.