Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sparvuggla

Bidrar med en sparvuggla från i eftermiddag.
"Europas minsta uggla" har jag för mig, inte utan att man märkte av det då jag bara hade med mig 70-200 telet.

m.v.h. Jonas
 

Bilagor

  • sparvuggla_400.jpg
    sparvuggla_400.jpg
    54.1 KB · Visningar: 416
Arleklint skrev:
Hallå!

Jag vill höra mig för om någon känner sig säker på vad detta är för fågel. Den är snarlik en svärta, men saknar vitt runt ögat och tycks ha för mycket vitt på vingarna. Huvudprofil och näbb verkar inte heller stämma riktigt. Kan det vara en ungfågel, eller?

Svärta?

//Lasse
 
Gunnar, snygg bild på måsen! Vilket ljus!
Jonas, fin bild på ugglan. Du måste ha varit nära inpå den med det objektivet!?

Här är en gräsandshona jag fick för en vecka sen.

peterA
 
Stjärtmes
 

Bilagor

  • stjärtmes10532 f nässjö nässjöån 2006-03-07 13 red fs 400.jpg
    stjärtmes10532 f nässjö nässjöån 2006-03-07 13 red fs 400.jpg
    58.3 KB · Visningar: 351
Re: Sparvuggla

jonasjoh skrev:
Bidrar med en sparvuggla från i eftermiddag.
"Europas minsta uggla" har jag för mig, inte utan att man märkte av det då jag bara hade med mig 70-200 telet.

m.v.h. Jonas
Läcker bild, man ser riktigt hur han tänker "kommer du ett steg närmre så flyger jag" :D
 
Häftig örnbild Tony. Grattis! Jag bidrar här med en havsörn, som anfaller en gräsand. Anden skriker ut sin skräck. Uppe t.h. i bild en nyfiken kråka. Bilden tagen i Ljungskile i jan.
 
Stjärtmes

Fin bild ifrån lite annorlunda vinkel. Knappt man vågar säga det men det ser faktiskt gullig ut.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.