ANNONS
Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Niclasfoto skrev:
Där har du en högst intressant situation Chris!
Pån igen vetja!;)
Bild som kan bli bättre.
Hägern är en läcker fågel, utstrålar liksom en sån urtidsvibb;)! Eller hur?
(Där de står i kallt vatten, blick stilla, väntande, som en gammal gubbe med lång rock,, plötsligt så smäller det,,)
MVH Niclas,

Jag var på väg att slänga mig, modell "SKYYYDD!"
Men insåg att jag dels hade en kamera i handen som troligen inte skulle gilla den behandlingen, och dels gör is så jämrans ont att landa på. Hägern är verkligen en häftig fågel, urtidsvibbar var ordet och lite hängande fjädrar.
 
En ung svan visar tandgarnityret. Att tänka på när de börjar hävda revir.....
 

Bilagor

  • ung svan liten 400.jpg
    ung svan liten 400.jpg
    47.9 KB · Visningar: 372
Var ute och plåtade flygmaskiner vid Säve, då detta vråk-par hade litet kul. Antingen är det flirtning på gång, eller så övar de s.k "dog-fight".
 

Bilagor

  • vraukarr_400_sms_fs.jpg
    vraukarr_400_sms_fs.jpg
    57 KB · Visningar: 365
Härliga fågelbilder som visats hittills, tack för dem!

Själv är jag ny i gamet, men tycker det verkar mycket trevligt att fotografera fåglar. Här är en koltrast i nysnö häromdagen:
 

Bilagor

  • koltrast6.jpg
    koltrast6.jpg
    52.1 KB · Visningar: 355
Jorduggla?

Vilkan bra bild Caroline! Snyggt placerad i bilden och fina färger och bra skärpa! Imponerad!
peterA
 
Var ute och plåtade flygmaskiner vid Säve, då detta vråk-par hade litet kul. Antingen

Härliga bilder på vråkarna. Själv har jag lyckats fara runt i hela dagar utan att hitta någon vråk som vill vara med på bild. Undrar om man skulle ta med sig svärmor ut (som åtel....)?
 
bloo skrev:
Jag var på väg att slänga mig, modell "SKYYYDD!"
Men insåg att jag dels hade en kamera i handen som troligen inte skulle gilla den behandlingen, och dels gör is så jämrans ont att landa på. Hägern är verkligen en häftig fågel, urtidsvibbar var ordet och lite hängande fjädrar.
Ja is är hårt och halt,så gick det för mig men jag klarade avtryckarfingret :)
 

Bilagor

  • arm1.jpg
    arm1.jpg
    16.1 KB · Visningar: 383
Låg vinkel är kul! Jag låg visserligen inte på mage, det fanns en trappa där jag kunde gå ner några steg för samma effekt.
Gräsand i stadsmiljö.
 

Bilagor

  • gräsand.jpg
    gräsand.jpg
    47.4 KB · Visningar: 364
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.