ANNONS
Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ladusvala?

Denna svala samlade lera till sitt bo.
Blänket i ögat beror på blixten.
 

Bilagor

  • p1090923 mini 400x400.jpg
    p1090923 mini 400x400.jpg
    61.4 KB · Visningar: 243
Sädesärla

Fångade en schysst sädesärla, min bästa fågelbild hittills, jag är helt grön så det säger inte mycket, men den är jag nöjd med :)

Nikon D60 med Sigma 70-300 f/4-5,6
 

Bilagor

  • 2-c.jpg
    2-c.jpg
    82.1 KB · Visningar: 224
Koltrast??

Tog dessa bilder genom fönstret hemma tyckte de ság ganska kul ut ihop!!
 

Bilagor

  • drjekyllmrhydeb.jpg
    drjekyllmrhydeb.jpg
    98.8 KB · Visningar: 210
Re: Re: Koltrast??

boxen skrev:
Stare...

// Tobbe

Blev lite fundersam...staren är ju helt jämnt svart och har inga fläckar. Det brukar betyda svart stare (arten alltså) och den är ju inte ännu funnen i Sverige. Tittade sedan på Andreas profil och såg att han bor i Madrid och då föll alla bitar på plats...fick lite hjärtklappning där för en sekund :D

Alltså en svart stare (Sturnus unicolor) som endast finns på Iberiska halvön och på öarna i västra Medelhavet. Trevlig och lite komisk bild för den delen...trots storleken.

// Daniel
 
Re: Re: Re: Koltrast??

Birdman skrev:
Blev lite fundersam...staren är ju helt jämnt svart och har inga fläckar.
// Daniel

Tur att jag läste ditt inlägg, jag hade gärna sett större bilder av staren annars.
Man blev lite nyfiken på vad det var för en gynnare...!
 
Alla ovanstående är tagna med EOS 40D och EF 400mm f/5,6 L. Handhållet med kameran på inställningen Tv och slutartid 1/400.
 
Re: Re: Re: Re: Koltrast??

Segeson skrev:
Tur att jag läste ditt inlägg, jag hade gärna sett större bilder av staren annars.
Man blev lite nyfiken på vad det var för en gynnare...!

Bilden pá staren ligger i mitt "lilla" fágel album om du vill se en större version!

Jo jag bor i Madrid och vi fár se om jag kan fá lägga upp lite "exotiska" fáglar här framöver. Det är gott om rovfágel här där jag bor och lite nu och dá kommer det ner gamar frán bergen. Tyvärr lite Murphys lag, har aldrig kameraväskan med mig när de kommer nära :-/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.