Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är detta en ormvråk?

Detta tror jag är en ormvråk av ljus typ. Har jag rätt? Fotad på en gren i Skåne nu i december.
 

Bilagor

  • ormvråk beskuren 400.jpg
    ormvråk beskuren 400.jpg
    37.4 KB · Visningar: 305
Nej

Hej!
Tack för hjälpen. Fjällvråk i Skåne??? Trots att man sitter med böckerna framme och bilden är ganska tydlig så tycker jag det är svårt med artbestämningen. Men, man lär sig väl....
 
Fjällråk tror jag också. Ja dom förekommer i Skåne

Det lättaste sättet att se skillnaden, är att Fjällvråkar har päls på benen, Omvråkarna har inte det
 
Stjärtmes

Fick besök utanför köksfönstret av en liten flock Stjärtmesar idag. Tyvärr är det mulet och blåsigt så bilderna blev inte jättebra, hoppas dom kommer tillbaka då det är lite mer ljus.
 

Bilagor

  • vd9u6544_400.jpg
    vd9u6544_400.jpg
    26.3 KB · Visningar: 252
Re: En Stjärtmes till...

gunau skrev:
Oj vad den var fin. Jag undrar vad du skall med bättre ljus till.....
Tackar, tackar! Bilden ser OK ut i den här storleken men är egentligen inte helt skarp, det var 1/50s och 500mm så där finns lite rörelsoskärpa och skärpedjupet är lite för litet.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.