Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan så vara :eek:) Är inget vidare på dem men letade fram lite bilder på vitkindade gäss från nätet och tyckte de var hyfsat lika. Får väl titta efter en gång till :eek:) Tack för rättelsen.

Har dock visat sig att jag även läst andra läxor dåligt, trodde at Större Skrikörn var större än den är. Enligt han som tipsade om var den fanns, så kan de (förvisso relativt dåliga bilderna) jag tog i morse och som jag först trodde var vråk, tills jag kom hem och såg vingpennorna och blev osäker) vara just större skriken. Återkommer med bilderna, och det får kanske bli en identifikationstråd för bilderna är inte bra :eek:)
 
Knipa

Efter lång tids dåligt väder för fotografering i Göteborgsfjällen så passade jag på att ta en tur ned till Surtesjön.
De var inte så mycke att plåta förutom ett 20 tal gräsänder och en Knipa ställde upp som fotomodell ett tag i de dåliga ljuset :)
Canon 20D
Ef 100-400/4,5-5,6L Is Usm @400mm F/5,6 1/400sek. ISO-400

/Michael
 

Bilagor

  • knipa2.jpg
    knipa2.jpg
    96.8 KB · Visningar: 356
Många fina foton nu, där kontrasten mellan färgerna är härligt stor. Gillar bärplockaren och domherren, men även talgoxen med mörk bakgrund var fin. Tagen med blixt en kväll eller hur fått så mörk bakgrund?
 
Antenn-trast som säkert uppskattar ett snöfritt och höstlikt Stockholm.

Den låga decembersolen gör fågeln lite röd vilket jag väljer att ej manupulera bort.

Någon som vet om dessa björktrastar drar sig längre söderut i Sverige om vintern kommer på riktigt?
 

Bilagor

  • mgl_antenntrast.jpg.jpg
    mgl_antenntrast.jpg.jpg
    83.2 KB · Visningar: 261
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.