Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad är detta för trast?

Hittade denna trast ute på norska Västlandet. Kan någon hjälpa mig med ett tips om vad det är?
 

Bilagor

  • trast.jpg
    trast.jpg
    52.1 KB · Visningar: 184
Re: Fråga till Gunnar Aus

gunau skrev:
Hej!
Man kan komma mycket nära om man sitter stilla. En av mina pojkar fick riktigt hyggliga bilder med en digital kompaktkamera, ca 110mm. Lunnefåglarna finns på Runde ifrån slutet av April till ungefär mitten av Juli, kanske lite senare. Enklast att fota är i kvällningen när de kommer in och sätter sig på bergen. Det största bekymret är att man reser långt för att komma till en plats med opålitligt väder.... Helst skall man vika åtminstone några dagar så att man har ett par kvällar på sig. Lycka till!

Finns närbild, gunnar...Tagen i år ? När jag var där 1 juni -04 fick jag åxå bobyggar bilder, ville haft lite med mat på bredden menmen
Ska försöka åka slutet juni i år.
 

Bilagor

  • lun.jpg
    lun.jpg
    43.2 KB · Visningar: 333
Finns närbild, gunnar...Tagen i år

Härlig bild med lite lagom med miljö. Jo jag var där i början på maj. Då var det givetvis inga "matbilder"aktuella men slutet av juni är nog bra. Min "kvot" av fototripper börjar bli full så jag får nog vänta på dessa bilder. Lycka till!
 
Fråga mig inte varför jag skrev "Finns" menade ju FIN som du förstod =)

Bobygge redan i maj säger du, hm..det är säkert som det ska i naturen..känns tidigt bara antagligen för att jag såg dem bygga fortfarande då 1 juni. Kan det vara så att de kommer i omgångar till berget, några tidiga, några sena?

(vill inte ta plats bara med prat, så en bild till )
 

Bilagor

  • lunn.jpg
    lunn.jpg
    95.8 KB · Visningar: 329
Lite mindre bra fågelbild. Men jag tyckte den visade hur stressigt liv en en nybliven förälder kan ha. 400 mm handhållet och 1/8 sek funkar sällan bra om man eftersträvar bästa skärpan.

;-) //Lars
 

Bilagor

  • stress ss.jpg
    stress ss.jpg
    32.6 KB · Visningar: 309
Spillkråka

Här fick IS:en jobba hårt. 300mm + 2xTC och 1/50s.

m.v.h. Jonas
 

Bilagor

  • spillkråka-400.jpg
    spillkråka-400.jpg
    88.9 KB · Visningar: 262
Spillkråka

Härlig bild på spillkråkan.
Här kommer en annan svart fågel
- en liten koltrast
 

Bilagor

  • hare 29maj 017 kopiera.jpg
    hare 29maj 017 kopiera.jpg
    58.2 KB · Visningar: 243
Här kommer en annan svart fågel

Kul bild, haren ser ganska förvånad ut.
Här kommer en bild tagen i en ganska mörk liten vattenpöl i skogen. Jag tror att det är en kniphona men vore tacksam om någon kunde bekräfta detta (eller berätta vad det är)?
 

Bilagor

  • kanske kniphona 400.jpg
    kanske kniphona 400.jpg
    38.4 KB · Visningar: 209
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.