Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite bra fågelbilder att visa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Här kommer ännu en lunne, denna gång med lite mer miljö.
 

Bilagor

  • lunne på sten 2 400.jpg
    lunne på sten 2 400.jpg
    32.3 KB · Visningar: 196
Fråga till Gunnar Aus

Hej
Fina bilder på lunnefåglar.
Hur nära kommer man(eller dom)?
Det skulle var så kul med egna bilder på lunnefåglar

Mvh
Pa
 
Rätt plats vid rätt tid.

Rund är närmaste chansen för många Svenskar.

Annars finns de på flera platser uppe vid den Nordnorska Finnmarskkusten och Lofoten.

Jag har sett mycket Lunde, men fotat få,, är så sjukt höjdrädd...blää:(
;)

MVH Niclas,
 
Fråga till Gunnar Aus

Hej!
Man kan komma mycket nära om man sitter stilla. En av mina pojkar fick riktigt hyggliga bilder med en digital kompaktkamera, ca 110mm. Lunnefåglarna finns på Runde ifrån slutet av April till ungefär mitten av Juli, kanske lite senare. Enklast att fota är i kvällningen när de kommer in och sätter sig på bergen. Det största bekymret är att man reser långt för att komma till en plats med opålitligt väder.... Helst skall man vika åtminstone några dagar så att man har ett par kvällar på sig. Lycka till!
 

Bilagor

  • bo-lunne 400.jpg
    bo-lunne 400.jpg
    44.3 KB · Visningar: 269
naturen är inte alltid så vacker. Grågås utan ögon. Uthackade? Den höll sig på en badstrand.
 

Bilagor

  • grågås blind10578 fs 400.jpg
    grågås blind10578 fs 400.jpg
    92.1 KB · Visningar: 258
Björktrastungarna has left the building...

Är det sommar nu?
 

Bilagor

  • björktrastimg_5461-01.jpg
    björktrastimg_5461-01.jpg
    43.3 KB · Visningar: 230
Är det sommar nu?

Det är vad jag kallar en optimistisk inställning. Jag letade just fram mössan och vantarna efter som jag frös mer än A-let av mig i morse....
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.