Mesch
Aktiv medlem
Så du baserar din världsvy på vad du gjort hos ett SAAB-företag? Btw, hur har det gått för SAAB på senaste?
Det finns de personer som spenderat åtskilliga miljoner mer än dig utan koll, pengar har ingenting med kunskap att göra.
Du vet att OSX är baserat på BSD? Så om UNIX är dödsdömt är OSX det också då menar du? Eller ditt uttalande kanske inte var fullt så genomtänkt som du initiellt trodde? Nu är ju BSD inte UNIX rakt av, men OSX klassas ju som UNIX-kompatibelt så antar att det är dödsdömt enligt dig (yey, då slipper vi kanske snart alla dessa felinformerade inlägg på fs).
Du som alla andra klantskallar har naturligtvis INTE koll på att Saab AB tillverkar flygplan inte bilar. Ekonomin funkar helt utmärkt för det bolaget.
Jag har självklart koll på vad som händer utanför Saab också, allt annat vore tjänstefel.
Det finns självklart folk som gör av med mer pengar på inköp, det finns alltid någon som är större och även dummare. Pengar är inte likvärdigt med intelligens
När jag väljer bort SUN/HP så är det av tekniska och prismässiga skäl som du inte har en aning om uppenbarligen.
Jag köper hellre en Dell 2950 (dual quad core Xeon 2,8Ghz, SAS-SCSI, 16Gb RAM, 6st 300Gb SAS-SCSI diskar) för runt 30000 än motsvarande SUN för 150000:- speciellt som de har likvärdig hållbarhet och stödet från mjukvaruleverantörer har svängt mot linux från sun sedan flera år.
Får jag fråga hur länge DU varit ansvarig för något mer än din dator hemma?
ALLA som har något vett innanför pannbenet och jobbar med datorer vet om att OSX är ett BSD-derivat hur puckad tror du att jag är egentligen?
Titta på trenderna, det räcker ju för tusan med att läsa den inte allt för informerade blaskan Comuter Sweden för att inse fakta.