Annons

Linser och objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Makten skrev:
...
Nej, är man osäker så tar man reda på hur det ligger till. Sitter man framför en dator så tar det några sekunder. Frågan är fortfarande hur i halva friden man kan vara osäker vad gäller särskrivning om man gått ut grundskolan.

Det finns många människor som har varierande grad av ordblindhet, jag tycker nog det är en aning trist att du verkar så snabb att döma.

Ibland blir det perfekta det godas fiende, eller hur det nu heter, att märka ord kan effektivt döda en annars intressant kommunikation.
 
Senast redigerad av en moderator:
Varför kan inte "sättaihop" vara att sammansatt ord?



Spelar väll ingen roll att Vichy Nouveau inte är svenska. Jag har läst och uttalat det flera gånger men kan ändå inte stava till det.


Jag kan läsa engelska rätt bra också, men ska jag skriva engelska så måste jag googla nästan vartenda ord.
Otervise it would be like this, i was reading a Heiyns pdf-document about welding, reely intresting exampels of TIG MIG/MAG and ac metal arc welding and problems with difrent powersurses. I belive it was vell written but i dont know becuse i could not hawe written it myself.
 
Senast ändrad:
Kul tråd, var det......

..intill HåGe skrev: .."Som så många gånger, blir det mest trams i slutet av en tråd...."

Tråden var av det "lätta slaget" från början.
Ser jag en annan ton nu?

Jag ser hällre lite trams och smil enn senaste allvar....
Hälsar Erik J...som skriver dialekt....
 
Enicar skrev:
Det tillför ingenting. Det förändrar inget. Jag klarar inte att förklara just nu men ta de vanliga exemplen med sjuk sköterska eller kul glass så hajjar du nog

"Ensam stående mörk hårig sjuk sköterska önskar bekantskap."

Arma kvinna!
 
Lilla Scandinavien....

Jag är språkfantast. "I love språk" och jag älskar dialekter.
Varför inte dialekt i skriven form?
Jag älskar att se Bohuslänska på tryck; men få behärskar den konsten....nästan som foto.....

Jag talar och skriver ca. 30 språk ( några av dom är begränsad till att beställa en öl); men Svenska är svårt.

Säljer man sej för vad som helst? Kolla Anställningsannonser i tidningar............
 
Är folk helt senila ...

Martin. Bli inte så upprörd. Det var ett försök till satir, ironi eller nåt sånt i mitt förra inlägg. Om ingen förstod, är det förstås trist, men inte så konstigt. Antagligen har jag fel slags humor.

Så här: När David skrev om att läsa ordet långtradare hittade jag ingen riktig koppling till ämnet särskrivning. Då hittade jag på något som skulle vara lite absurt. Jag låtsades att långtradare faktiskt skulle skrivas som två ord, och tänkte att det skulle bli komiskt när jag yrade på i linje med det (alltid lika kul att förklara ett skämt). Undertexten var ändå att det är ganska lätt att veta när det ska särskrivas eller inte.

Läs gärna igen. Martin tror att jag är senil. Sen ska jag nog lägga ner humorförsöken.
 
... Jag ser hällre lite trams och smil enn senaste allvar....
Hälsar Erik J...som skriver dialekt....


Förlåt om jag förstörde din kväll med för mycket allvar, som du tycker. Annars har väl det lättsamma övervägt sedan du skrev vad du skrev. Och absolut inget ont i det.

Så det tog sig, eller hur?
 
Ja, det tog sej Håge.....

HåGe skrev:
... Jag ser hällre lite trams och smil enn senaste allvar....
Hälsar Erik J...som skriver dialekt....


Förlåt om jag förstörde din kväll med för mycket allvar, som du tycker. Annars har väl det lättsamma övervägt sedan du skrev vad du skrev. Och absolut inget ont i det.

Så det tog sig, eller hur?

Helt till du sagde : "..Är folk helt senila ..."

Allvar är bra; det ända som gäller, tycker jag. Det kann sejas med ett glimt ögat; något du borde skaffa dej.......

/Erik J...kolla smileysen...
 
Vad är det här? Eller vem f-n drog ur proppen.

Stavas visst "dyvika" enligt google, kan va bra att allt är i ordning med den annars kan man få höra några bohuslänska kraftuttryck.
 
Re: Vad är det här? Eller vem f-n drog ur proppen.

David G skrev:
Stavas visst "dyvika" enligt google, kan va bra att allt är i ordning med den annars kan man få höra några bohuslänska kraftuttryck.

Kraftuttrycken... dom kommer när det behövs, David.
Dyvikan lossar man bara när man stär tort........:)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.