Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lilla paketet resultat!

Produkter
(logga in för att koppla)

robert petersson

Aktiv medlem
Köpte Lilla paketet hos Kaffebrus.com i ons, fick grejerna redan på Fredagen, väldigt snabbt och smidigt!
Så i helgen fotade jag litegrann och här kommer bilder ifrån det!
Belv otroligt nöjd över allt, fungerade toppen!

Bild 1
linn.jpg

Bild 2
studio.jpg

//Robert

Är det ditt/ert vardagsrum som blivit studio?
Jag funderar på att rigga till en studio i mitt men vet inte om det räcker till...
Vilka mått är det på rummet? Tycker du det är trångt?
Kul att se både en lyckad bild och hur det ser ut i studion!

Väldigt fint! Både bilden och studion såg bra ut.

Är det det paketet som kostar typ 2450:- elelr nått sånt ?

Ha det! Mvh Simon

Är det ett vedertaget begrepp vad som är lilla paketet från kaffebrus? Jag har plåtat i över 30 år men har ingen aning om vad det paketet innehåller. Är det ett kamerapaket med en massa saker eller vad? Vet alla vad stora paketet innehåller från Nikon? Är det inte lika bra att skriva lite i klartext?

"Lilla paketet" innehåller st kompaktblixtar om 120 WS och tillhörande rejäla stativ. Det kommer med lite paraplyer och finns tillbehör som barndoors och raster att köpa till.
Stora paketet innehåller 2 huvuden om vardera 300 WS samt förutom vad lilla paketet innehåller så kommer det med två softboxar om 90X60 cm.
Det har nästan blivit etablerade begrepp här på FS då många av oss handlat därifrån.

Fläsk-Tarzan skrev:
Är det ett vedertaget begrepp vad som är lilla paketet från kaffebrus? Jag har plåtat i över 30 år men har ingen aning om vad det paketet innehåller. Är det ett kamerapaket med en massa saker eller vad? Vet alla vad stora paketet innehåller från Nikon? Är det inte lika bra att skriva lite i klartext?

Det är ett budgetstudio paket... här: http://www.kaffebrus.com/cgi-bin/in...=2+blixtar,+2+paraplyn,+2+stativ&media=Studio

(tror det är det iaf)

/Andreas

Ser mkt bra ut!

Beställde själv samma set + en octabox (den vanliga softboxen passar inte 120w blixtarna). + ett batteri å lite annat sånt i fredags...

Om nu allt är i lager så får jag nog sakerna på onsdag.

Senast ändrad:
Det där ser ut att vara det blixtpaket som för närvarande är slut! det andra 240w paketet är det lika bra? någon som vet?

robowich skrev:
Det där ser ut att vara det blixtpaket som för närvarande är slut! det andra 240w paketet är det lika bra? någon som vet?

Om det är lika bra kan jag inte svara på . Jag köpte det och är mycket nöjd.

På det paketet följer inställningsljuset med styrkan proportioneligt. Det kom som en glad överraskning. Är det så på de andra blixtpaketen också?

/Olle

Bulla skrev:
På det paketet följer inställningsljuset med styrkan proportioneligt. Det kom som en glad överraskning. Är det så på de andra blixtpaketen också?

/Olle

Det är så på 300 WS och 500 WS blixtarna i alla fall. Går att välja "helljus" eller proportionerligt med en knapp. Dom andra vet jag inte hur inställningsljuset är på.

Har någon av er erfarenhet av olika typer av studio utrustning och kan rekommendera detta paket eller det större paketet från kaffebrus?

Finns det något bra galleri med dessa blixtar?

Bulla skrev:
Om det är lika bra kan jag inte svara på . Jag köpte det och är mycket nöjd.

/Olle

Är strömkabeln fast monterad i de blixtarna eller är det en lös som på de andra blixtarna?

Jag har nu (redan!) fått mitt studiopaket (2x120w).

Dock så var bilxtskoadaptern restnoterad till den 15:e mars :( så nu kan jag bara utlösa blixtarna med kamerans inbyggda blixt... inte så kul precis... Det är det största problemet just nu. Kan ju i princip inte fota alls utan den...

Dessutom så vet jag inte hur jag ska montera octaboxen jag beställde...

Nån som kan hjälpa till?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar