Astroscapist
Aktiv medlem
Range mask verkar användbart det lilla jag hunnit testa.
/Stefan
/Stefan
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min prenumeration har just förnyats, så för mig innebär det att jag har ett år på mig att gå över till ON1.
Jag ogillar hela abonnemangsupplägget så till den milda grad att det kunde vara nog och att sedan Lr är sämst i klassen på Fuji gör inte saken bättre.
Under den tiden dyker det säkert upp något utility som tar med de redigeringar jag gjort i Lr.
Stämmer inte!!Exakt! Men när du prenumererar så har du inte rätt till verktyget utan bara lånar det.
När du slutar betala för att låna verktyget så kommer du inte kunna se ditt arbete som du har gjort mha Lightroom (som redigeringar eller nyckelord och markeringar). Som en fri kund, har du rätt att behålla resultat av dit arbete...
Exakt! Men när du prenumererar så har du inte rätt till verktyget utan bara lånar det.
När du slutar betala för att låna verktyget så kommer du inte kunna se ditt arbete som du har gjort mha Lightroom (som redigeringar eller nyckelord och markeringar). Som en fri kund, har du rätt att behålla resultat av dit arbete...
Eftersom Adobe inte gör programmen för Mac på ett bra sätt har jag ändå funderat på att byta till någon annan tillverkare. Adobe utvecklar sina program på och för Windows plattformen och konverterar sedan till en Mac-version. Det gör att koden inte är optimerad för Mac, vilket fått mig att fundera på att byta.
Eftersom Adobe inte gör programmen för Mac på ett bra sätt har jag ändå funderat på att byta till någon annan tillverkare. Adobe utvecklar sina program på och för Windows plattformen och konverterar sedan till en Mac-version. Det gör att koden inte är optimerad för Mac, vilket fått mig att fundera på att byta. Jag får kolla upp ON1 och se hur det verkar. Annars har jag varit nöjd med Lightrooms gränssnitt som har fungerat bra för mig. Prenumeration är jag inte intresserad av så nu fick jag ett skäl till att byta. Ingen brådska dock, jag kan ju använda min gamla LR ett bra tag till och under tiden utvärdera alternativen.
Ett stort F-K OFF till oss, sedan decennier trogna kunder, som trots allt vill ha ett program på datorn. Får hoppas mitt LR5 fungerar lika länge som mott gamla PS.
Jag har inte märkt att det fungerat sämre på macOS än Windows. Jag är lite nyfiken; Var har du läst eller hört detta som du påstår ovan?
Någon som ser skillnad i Process vesion 3 vs 4?
/Stefan
Ni som har hunnit använda Lightroom Classic, upplever ni en snabbhetsökning i programmet i överlag?
Som jag förstått det har segheten i biblioteksläget försvunnit tack vare att Lightroom Classic nu kan visa den inbakade jpeg-bilden i RAW-filen, men jag har upplevt frustrerande seghet i exempelvis Framkalla-modulen och undrar om det också upplevs snabbare nu?
Jag har haft Lightroom CC i ett år nu som jag tyckt varit rätt segt och ibland lite buggigt men i stort sett tillförlitligt. Jag har också uppskattat möjligheterna med Lightroom Mobile och AppleTV även om jag knappt använt det ännu. Min fråga är Är de mobila möjligheterna strypta i nya Classicversionen eller är det som i den gamla versionen?
Eftersom Adobe inte gör programmen för Mac på ett bra sätt har jag ändå funderat på att byta till någon annan tillverkare. Adobe utvecklar sina program på och för Windows plattformen och konverterar sedan till en Mac-version. Det gör att koden inte är optimerad för Mac, vilket fått mig att fundera på att byta. Jag får kolla upp ON1 och se hur det verkar. Annars har jag varit nöjd med Lightrooms gränssnitt som har fungerat bra för mig. Prenumeration är jag inte intresserad av så nu fick jag ett skäl till att byta. Ingen brådska dock, jag kan ju använda min gamla LR ett bra tag till och under tiden utvärdera alternativen.
Lightroom 5 kommer förstås att fortsätta fungera likadant så länge det har de förutsättningar det byggdes för.