iSolen.se
Guest
Titta på trådens ämne och vilket forum den ligger i så ser du att du har hamnat fel. Skärp dig, tack.
Den här tråden handlar inte om det längre.
Jag svarade på #319 och den subdiskussionen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Titta på trådens ämne och vilket forum den ligger i så ser du att du har hamnat fel. Skärp dig, tack.
Den här tråden handlar inte om det längre.
Jag svarade på #319 och den subdiskussionen.
Nej, dessvärre inte och det är fel. Därför vore det bra om du skärpte dig. Tack.
Det finns väl ingen som kan beröra Adobe på tronen.
De har hela kedjan.
Photo / Video / Illustrator / InDesign /AE / webbproduktion
Såvitt jag vet så finns det ingen som är i närheten av deras bredd.
Jag säger inte att de inte kan falla av tronen.
Jag säger att INGEN är i närheten av tronen.
Det hjälper inte on ngn blir bättre här eller där. Denna ngn annan måste ta ett helhetsgrepp om de skall komma till tronen o såvitt jag vet så finns det ingen som ens försöker.
Men LRs /PS hyrmodell kommer säkert att sparka in en o annan dörr.
Ser jag mest som en leksak.Varför tror du att DXO köpte Nik collection?
Att få in de viktigaste delarna med masker och lager i raw-programmet själv jobbar både Capture One med och On1 samt säkert andra jag inte provat. Fast inte LR.
Jag vet att det kan presentera en massa alternativ.
Tyvärr brukar de aldrig falla mig i smaken.
Silver efex... ja DEN gillar jag men jag kan lika gärna dra i LR reglagen.
Jag får väl ta mig i kragen o titta igen.Som sagt - du har ingen aning om vad Nik Collection är. Det är mycket mer än effekter.
Jag säger inte att de inte kan falla av tronen.
Jag säger att INGEN är i närheten av tronen.
Det hjälper inte on ngn blir bättre här eller där. Denna ngn annan måste ta ett helhetsgrepp om de skall komma till tronen o såvitt jag vet så finns det ingen som ens försöker.
Men LRs /PS hyrmodell kommer säkert att sparka in en o annan dörr.
Ingen nackdel att ngn kan sätta press på AdobeDet finns en aktör som just nu börjar på att utmana Adobe. Och det är Serif med sina Affinity-produkter. Ingen prenumeration utan man betalar en engångslicens.
Så nog finns det utmanare.
Adobe förfinar långsamt sina lösningar. DE gör framsteg men det går ganska långsamt numera.
Jag hade önskat att mer av det som i dag är unikt för PS skulle bakas in i LR så vi fick ett program. T.ex att kunna arbeta i lager med justeringar och masker.
Varför skall vi tvingas lära oss två olika program som är så olika? Där det ena är så komplicerat att man kan ta en tre-årig universitetsexamen för att lära sig det mesta?
Mycket av det ganska ointressant för en fotograf.
Tröskeln till avancerad fotoredigering bör sänkas.
Den utvecklingen är också på gång.
Det verkar som konkurrenterna har vässat sina vapen och ökat sin aktivitet ganska ordentligt det senaste året.
Vi har On1 med sin On1 raw 2018 som nu är inne på beta 3.
Capture One bad mig just att beta testa version 11. Som jag laddat ner. De vässar klorna ordentligt.
Sedan finns det många fler som är med i loppet. DXO som köpt Nik collection från Google för att säkert dra fördelar av detta.
Eller MacPhun som håller på att skapa ett bibliotek som skall kunna utmana Adobe.
Jag har lagrat upp med popcorn och kommer följa hur detta långa race kommer utvecklas.
Adobe och LR har många som gärna skulle ta över rollen som marknadsledare.
Vi får se hur det går.