Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lightroom 2 släppt
- Trådstartare Sputnik
- Start datum
Anders Östberg
Guest
Min låda har följande på en klisterlapp:
Europe, the Middle East, Africa,
South America & Central America,
and the Carribean product only
Not for distribution in Asia Pacific or
North America.
Det säger i och för sig inget om ifall det skulle fungera ändå.
Det finns bara en version att ladda hem (?), så det borde väl fungera?
Europe, the Middle East, Africa,
South America & Central America,
and the Carribean product only
Not for distribution in Asia Pacific or
North America.
Det säger i och för sig inget om ifall det skulle fungera ändå.
avslutad130422
Avslutat medlemskap
Personligen måste jag säga att jag tycker prisskillnaden på Lightroom och Photoshop CS3 (engelska versionerna) mellan USA och Sverige är horribel, vad beror sånt på, kan väl inte bara vara svenska momsen?
andersli
Aktiv medlem
Anders Östberg skrev:
Har någon här prövat att ladda hem $99-varianten, posta gärna här och tala om hur det gått både med betalning och med installationen.
wildnature
Avslutat medlemskap
Får chansa, om aktiveringen mot förmodan gör en koll vart jag befinner mig via IP nr så finns det nog tekniskt kunniga polare som kan ordna det
Såg ett tips på fredmiranda om Adobes Camera Profiles till LR & ACR, ska bli väldigt likt Canons picturestyles tex, http://labs.adobe.com/wiki/index.php/DNG_Profiles har installerat dem lite snabbt men inte hunnit jämföra mot dpp.
Såg ett tips på fredmiranda om Adobes Camera Profiles till LR & ACR, ska bli väldigt likt Canons picturestyles tex, http://labs.adobe.com/wiki/index.php/DNG_Profiles har installerat dem lite snabbt men inte hunnit jämföra mot dpp.
Jeppe
Aktiv medlem
jresin skrev:
Personligen måste jag säga att jag tycker prisskillnaden på Lightroom och Photoshop CS3 (engelska versionerna) mellan USA och Sverige är horribel, vad beror sånt på, kan väl inte bara vara svenska momsen?
Nej, inte enbart. Anledningen till att vi upplever det som billigt är även beroende på dollarraset. För några år sedan stod dollaren i 9 kr. Hur många hade då gnällt över att det hade kostat 900 i US och 1075 i Sverige
Jeppe
Aktiv medlem
andersli skrev:
Har någon här prövat att ladda hem $99-varianten, posta gärna här och tala om hur det gått både med betalning och med installationen.
Du måste i så fall registrera en e-mail adress med en amerikansk adress. Hurvida det sen går med betalningen vet jag inte. Men licensen blir således inte registrerad på dig.. men det kanske kvittar. Det är en del strul om man vill spara 400 kronor
wildnature
Avslutat medlemskap
Tog en lång kaffepaus och testade LR2 30dagars trial lite, och måste säga att efter en snabb test så känns den väldigt mycket bättre, enbart möjligheten att köra 2 skärmar gör hela programmet så mycket smidigare!, Adjustment Brush verkar även den mycket smidig/smart. Hoppas det kommer upp lite utbildningsvideos på lynda inom kort så man kan lära sig alla nya små finesser.
lastrand
Avslutat medlemskap
wildnature skrev:
...Hoppas det kommer upp lite utbildningsvideos på lynda inom kort...
Ja, bara Lynda tar Chris Orwig i örat och förbjuder honom att inleda varje filmsnutt med att gapvråla "YAHOOOOOOOOO!"...
wildnature
Avslutat medlemskap
lastrand skrev:
Ja, bara Lynda tar Chris Orwig i örat och förbjuder honom att inleda varje filmsnutt med att gapvråla "YAHOOOOOOOOO!"...
haha har inte tänkt på hans Yahooooo's, men han säger Allllright hela tiden , i början stog jag knappt ut med Chris men nu är han en av mina favoriter.
lastrand
Avslutat medlemskap
Näe, tacka vet jag Deke McClelland. Den mannen ÄR rolig och låter dessutom inte som en 17-årig skejtare som sniffat kontaktlim... ;-) Hans senaste film om LAB Color är mycket intressant och rekommenderas varmt.
Men nu blev det visst lite OT. Ska nog testa LR2, hoppas dock att den är lite rappare än v.1.
Men nu blev det visst lite OT. Ska nog testa LR2, hoppas dock att den är lite rappare än v.1.
avslutad130422
Avslutat medlemskap
Finns några videor om LR2 med Chris Orwig, skön lirare men hans Yahooooos är lite enerverande och han har dragit ner på dem =)
Scott Kelby är också en som har huvudet på skaft vad gäller Photoshop och Lightroom men tyvärr lite enerverande och flamsig till och från.
Scott Kelby är också en som har huvudet på skaft vad gäller Photoshop och Lightroom men tyvärr lite enerverande och flamsig till och från.
Mankan G
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Basutrustad Volvo V70 2.5T i Norge: 561800 NOK
Basutrustad Volvo V70 2.5T i Sverige: 289900 SEK
Kan faktiskt inte låta bli att bli lite irriterad
Det kommer alltid att finnas prisskillnader mellan likvärdiga produkter, beroende på lokala skatter, arbetsgivaravgifter ocm moms.
Inte riktigt samma sak. Att Volvon är dyrare i Norge beror mest på lokala skatter. En engelskspråkig Adobeprodukt är mycket billigare i USA än den är i Europa (England för att ta ett exempel) trots att den är exakt samma variant. Nu menar jag med alla lokala skatter borträknade. Det har varit ett stort rabalder om detta i brittisk fotopress. Att den svenska varanten är dyrare förstår jag men de engelska???
hockeyfotografen
Avslutat medlemskap
Har laddat ner den skarpa versionen av tvåan idag, och uppgraderat.
Kör OS X Leopard på en MacBook.
Så jag har aktiverat 64-bitars läget.
Mitt första intryck är det går rappare än 1.4
Sedan har jag hittat några trevilga videos här:
http://www.photoshopuser.com/lightroom2/
Kör OS X Leopard på en MacBook.
Så jag har aktiverat 64-bitars läget.
Mitt första intryck är det går rappare än 1.4
Sedan har jag hittat några trevilga videos här:
http://www.photoshopuser.com/lightroom2/
avslutad130422
Avslutat medlemskap
Av det jag hunnit testa på PC så känns den rappare där också. Var grymt lätt att komma in i dem nya funktionerna och jag gillar verkligen hur dem flyttat om en del gamla som venjetering m.m.Gradient filter och den nya penseln (kommer inte ihåg vad den heter, bara startat programmet en gång)fungerar kanonbra precis som det nya verktyget för vinjetering. Inga problem att importera bilddatabasen heller...
Dykbjörnen
Aktiv medlem
Jag kan intyg att det går att köpa via Adobes hemsida, till USA priser. Behöver bara trixa lite. Jag passade på att uppge min "fysiska" adress till min moderföretag i USA jag då jobbade på. Sen pratade jag med mitt kreditkortsföretag och lade till den adressen som giltig shipping address. Sedan laddade jag ner programmet direkt från websidan!
Att de kanske skickade manualen till den fysiska adressen, och att jag aldrig sett röken av den, får man kanske leva med.
/Björn
Att de kanske skickade manualen till den fysiska adressen, och att jag aldrig sett röken av den, får man kanske leva med.
/Björn
madsochmarja
Aktiv medlem
Mit Lightroom 2 beta Libarary forsvan?
Måste jag lasta in alla bilder igen och gora om alla justeringar?
Anders Östberg
Guest
Jag tror jag läst att biblioteken från både 1.4 och från betan kan läsas in av version 2
hockeyfotografen
Avslutat medlemskap
Nej då!madsochmarja skrev:
Mit Lightroom 2 beta Libarary forsvan?
Ändringarna sparas i separata filer s.k. sidecars.
Så det ska du inte behöva göra.
madsochmarja
Aktiv medlem
hittar den ingen stans, skitkonstigt