Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 1.3.1 släppt den 7 dec

Produkter
(logga in för att koppla)

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Lightroom Product Manager has posted download URLs for the Mac and Win versions of Lightroom 1.3.1.

In addition to resolving the issues relating to compressed NEF files, Lightroom 1.3.1 addresses the following issues:

The Lightroom 1.3 Print Module could previously cause the application to crash on either OS X 10.5 or 10.5.1 during template usage.

On Mac OS X 10.5 or 10.5.1, the import process from a card reader or other device into Lightroom could fail to import all or a portion of the selected images.

A decrease in Develop slider responsiveness introduced in Lightroom 1.3 has been corrected.
The Lightroom 1.3 Develop module could cause the application to crash if adjustments were made in quick succession.

Compressed raw files from the Nikon D100 were read incorrectly in Lightroom 1.3.

A possible artifact in raw file support for the Olympus E-3 has been corrected.

The Lightroom FTP Plug-in provided as sample code with the Export SDK did not function properly if the password was not saved with the selected FTP preset.

Editing or creating a new FTP preset immediately prior to using the FTP plug-in provided as sample code with the Export SDK would cause the FTP process to fail.

Using the Export as Previous option did not work with the FTP plug-in provided as sample code with the Export SDK.

Roine

Någon som har installerat den ännu?

Jag har valt att inte göra det eftersom jag tyckte att förändringarn inte verkade beröra mig.

Å andra sidan brukr det ju vara bäst att hålla sig uppdaterad.

Mvh
Anders

Iaf med testversionen så kändes den snabbare efter uppdatering när man scrollade bland bilderna.
Men det kanske är bara en uppattning man får iom att Wintendo går ofast snabbare efter varje uppdatering

Märker ingen skillnad....nästan.

Råfiler från D100 funkar numera och en sak till som faktiskt blev sämre. När man drar ett gäng bilder till ett nyckelord så ser det ut som om man släpar iväg en massa miniatyrbilder. Precisionen är mycket sämre i och med detta sätt. Tidigare var det vara en muspil (tror jag) som åkte iväg över respektive nyckelord. Det ÄR numera svårare att lägga bilderna över rätt nyckelord. Blir lätt att man droppar bilderna över fel ord då alla miniatyrbilder ibland döljer ordet. Likaså är det ibland svårt att "ta tag" i bilderna när jag vill släpa dem över ett nyckelord. Markerar jag flera bilder och tar tag i dem efteråt så tar LR ofta bara med sig en av bilderna istället för hela bibban.....

Hoppas att ni förstår vad jag menar.

Mankan G skrev:
Märker ingen skillnad....nästan.

Det ÄR numera svårare att lägga bilderna över rätt nyckelord. Blir lätt att man droppar bilderna över fel ord då alla miniatyrbilder ibland döljer ordet.

Håller med om att det blir rörigt. Det får bli plan B i stället: markera först bilderna och dra sedan nyckelordet till någon av bilderna, då appliceras det på alla markerade bilder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar