Annons

Leveranstid Macbook Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

dJb

Aktiv medlem
Hej
Jag har beställt en macbook pro från YFO för ungefär en månad sen och undrar om det är någon som känner till något om ev leveransproblem. Apple kanske inte prioriterar sina återförsäljare men jag köper hellre genom YFO än direkt från Apple, men det får ju inte dröja hur lång tid som helst.

David
 
Det är extremt svårt att få tag på MacBook Pro, oavsett återförsäljare. Vi beställde två maskiner för tre-fyra veckor sedan. En kom i förra vecka, nästa kommer först i februari. Sägs det...

Enligt vår leverantör har Apple sagt att det som beställs nu bör komma inom ett kvartal. Tjohoo!

EDIT: 17" går att köpa, men 15" är helt hopplöst.
 
Senast ändrad:
Snackade just med Applestore och de meddelade en leveranstid på 3-5 dar.. Undrar om man kan lita på det? Isf så prioriterar de uppenbarligen inte åf-leveranser. Det är synd tycker jag..
 
Jag beställde en MacBook Pro med glossy skärm från apple den 30 November den kom till mig den 13 December. Altså ca två veckors leveranstid för mig iallafall.

David, Varför vill du inte beställa direkt från Apple?
/Mattias
 
Mattias Leppäniemi skrev:
David, Varför vill du inte beställa direkt från Apple?
/Mattias

Därför att jag handlat en del hos YFO, har bra erfarenheter av dom och gärna stödjer lokala handlare.

Sen så var den 70 kronor billigare där. :)
 
Ok, det kan jag förstå, det är ju bara det problemet med att återförsäljarna i detta läget inte blir prioriterade. Vilket är synd.

Det som är bra med att beställa från Apple är ju att man får burken leverard hem till dörren med UPS vilket ju är rätt trevligt :)
/Mattias
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.