HockePocke
Aktiv medlem
fridhamre skrev:
Ni som köper helt nytt system vad har ni köpt som första objektiv till er D200?
Jag köpte Sigma 18-50 2.8, bra ljusinsläpp mot Nikons 18-70 3.5(tror jag det va)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
fridhamre skrev:
sukram skrev:
Jag laddade upp mitt batteri till d200 igår och knappade för fulla muggar osv.. om jag ska iväg och göra nått imorgon och vill ha fullt batteri då. Kan jag bara ladda det igen även fast det inte är urladdat nu?
Minns att man skulle vara noga med sånt förr... men dagens batterier kanske klarar sånt?
fridhamre skrev:
prozac skrev:
GeFoto i Mariehamn på Åland så vi beställer nikon via Finland men deras central lager ligger i Sverige.
GeFoto i Mariehamn på Åland så vi beställer nikon via Finland men deras central lager ligger i Sverigefridhamre skrev:
vilka är "ni" då?
fridhamre skrev:
marpe skrev:
Jag lade in en beställning på ett Nikons 18-200 samtidigt som D200:an, men jag börjar fundera på om det är det förstnämnda som kommer att dra ut mer på tiden. Börjar även tveka lite då jag hör så spridda omdömen - vissa verkar älska optiken men vissa är mer tveksamma.
Funderar på att ringa TECHNIKdirekt och fråga om det kanske blir kortare leveranstid om jag tar en mer tillgänglig optik. Fast jag vet inte vad. Några förslag?
Det jag gillade med 18-200:an var SWM, VR och behändigheten med omfånget vid resor. Till mitt tidigare system så var jag riktigt nöjd med Tamrons 28-75/2.8, men jag tyckte det var lite högljutt och jag skulle nog sakna trevandet mot vidvinkel när man går digitalt.
[lite off-topic, men...]
marpe skrev:
[lite off-topic, men...]
EKBLAD skrev:
Hej,
Sitter med min D200 och är lite nervös. Är det normalt att det är grynigt i sökaren, när man inte har batteri i kameran?
Spelar ingen roll vilket objektiv jag monterar.
En som undrar, under tiden batteriet laddar...
Emeleus skrev:
Kan det förklara livslängden på batterierna att tex mattskiva drar ström? Jag satte i 6 st alkaliska batterier (philips) i mitt MB200 och tycker att det verkar mycket ostabilt. Efter endast 30-40 bilder tog batterierna slut. När batterierna fått vila några dagar kunde jag ta 5-6 bilder till sedan var det slut igen. Man tycker att 6 alkaliska AA-batterier borde ha lite längre driftstid.
Jag har inte provat mina uppladdningsbara batterier än. Man bör väl köpa 6 nya som alla används gemensamt, eller hur!