Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
D200

Jag har också beställt ifrån Dustin och väntar idogt på ett besked när den skall komma jag har bett att de skall ringa o ge besked, jag kan bara gratulera dig till din nya kamera !!!

Hans

HockePocke skrev:
Jag vet faktiskt inte hur dom löst med kön.
Dom sa bara att denna kameran va för en kunds räkning.
Dom hade ringt kunden och han sa att han ville vänta till efter sommarn för han ville invänta nåt nytt objektiv med.
Dom sålde den rakt över disk ja, utan att nämna att andra skulle ha haft förtur.??

Jag kunde ju inte säga nej till denna kameran pga kö-samvete, eftersom dom inte ens nämnde det.
Men nu när du nämner det så mår jag ju inte så bra :-(
Dom borde sagt något om det nu va så!

nej nej! jag menade självklart inte att du gjorde något fel, jag hade också köpt den på stubben :) men man tycker att de borde ta ett visst ansvar för sina köande, för de är ju också kunder!

Min ligger på posten!

Har aldrig nånsin varit så sugen att sjukskriva mig.. inte ens när jag verkligen varit sjuk =)

på posten ligger nu min
D200
Nikon 80-200 2,8
SB-800 blixt
Tokina 12-24 (fast det kommer nästa vecka)

sukram skrev:
Min ligger på posten!

Har aldrig nånsin varit så sugen att sjukskriva mig.. inte ens när jag verkligen varit sjuk =)

på posten ligger nu min
D200
Nikon 80-200 2,8
SB-800 blixt
Tokina 12-24 (fast det kommer nästa vecka)
och när du kommer hem så är det för mörkt för att kunna gå ut och fota så det är nog bäst att du får galloperande öroninflamationen eller något dylikt! :eek:)

Ynka tre dagar!!!

Jag vet inte om den här tråden är nödvändig längre!

Jag ställde mig i kö hos Japanphoto i Malmö i måndags och för fem minuter sedan ringde de och frågade när jag ville komma och hämta den. Tre (3) dagar från första förfrågan till leverans. Det är ju löjligt kort tid.

Synd bara att jag inte kommer ha möjlighet att hämta ut den förrän på onsdag nästa vecka. Doh!

Nå, jäklar så kul detta ska bli.

Re: Ynka tre dagar!!!

fredrikjonson skrev:
Jag vet inte om den här tråden är nödvändig längre!

Beror på om man har en sån butik runt hörnet, eller jo för visso så finns det postservice kvar än i detta land (ta i trä) men från min återförsäljare där jag står i kö har jag fått meddelande att den kan inkomma tidigast i början på maj och troligen under den senare delen av månaden.

fridhamre skrev:
Vilket pris från Japanfoto föresten?

Oups. Det frågade jag faktiskt inte nu sista gången. Däremot fick jag ett cirkapris på 16 500 när jag var inne och klämde på kameran för några veckor sedan, så jag utgår från att det blir nånstans däromkring.

Clouseau skrev:
och när du kommer hem så är det för mörkt för att kunna gå ut och fota så det är nog bäst att du får galloperande öroninflamationen eller något dylikt! :eek:)

för mörkt? observerade du inte att jag hade beställt en SB-800 blixt? =)

Fick min nyss! =) NJAAM! sitter o väntar på laddningen nu bara. Hur länge laddade ni första gången?

Micos skrev:
Fick min nyss! =) NJAAM! sitter o väntar på laddningen nu bara. Hur länge laddade ni första gången?

Det räcker om du laddar någon halvtimma.

Då har batteriet tillräckligt med kräm för att klara allt pill och testande emd kameran.

Sedan känns det lättare att låta det ladda fullt vilket tar ca 2 timmar.

Lithiumbatterier tar inte skada av att laddas när dom är halvfulla eller att man avbryter laddningen och använder dom efter en stund.

Micos skrev:
Hur länge laddade ni första gången?
Det gick ganska fort att ladda första gången. Kan det ha varit en 80 minuter? Så läs manualen nu!

Och i motsats till Daniel vill jag de första ca tre gångerna ladda fullt och sedan få batteriet tomt innan jag laddar om det.

Bibi skrev:
Det gick ganska fort att ladda första gången. Kan det ha varit en 80 minuter? Så läs manualen nu!

Och i motsats till Daniel vill jag de första ca tre gångerna ladda fullt och sedan få batteriet tomt innan jag laddar om det.

och du har till motsats till mig inte fått ett EN-EL3e batteri utan ett "pirat" nimh batteri?

Det du beskriver är vad som gällde för mobiltelefonerna på 90-talet. Dom batterierna var man tvungen att "motinera" för att dom skulle hålla.

Som tur är har utvecklingen gått frammåt och gjort detta helt onödigt vilket också nämns i manualen eller om det var broshyren.
Dagens lithiumbatterier kan man plåga rejält utan att det får några som helst negativa följder.

Hmm okej.. Anders på expert föreslog att jag skulle ladda över hela natten nu första gången.. men jag tror jag kör på Ca. 5 timmar eller så.. sen kör jag ur det och laddar upp det helt 3 gånger..

Micos skrev:
Hmm okej.. Anders på expert föreslog att jag skulle ladda över hela natten nu första gången.. men jag tror jag kör på Ca. 5 timmar eller så.. sen kör jag ur det och laddar upp det helt 3 gånger..

i manualensida 188 står bla

"om du fortsätter att ladda ett batteri som redan är fulladdat så kan dess prestanda försämras"

Laddtiden anges föresten till 135 minuter för att ett helt tomt batteri ska bli helt fullt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto