Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Har precis fått min D200 och håller på att ladda batteriet jag med. Upptäckte också grynigheten i sökaren, skönt att det är normalt. Beställde från http://shop.multimedia.de och fick kameran en vecka senare, så det blev ingen lång väntetid för mig i alla fall.
/Nicklas
 
Tja klart att AA-batterier är en nödlösning. Jag blev bara förvånad att Nikon bemödat sig om att göra insats för AA batterier överhuvudtaget till MB200 när man i princip inte kan fota mer än 50 bilder. Det käns som rena skämtet :)

Det konstiga var att batterimätaren på lcd-displayen indikerade att batteriet var fullt efter ca 35 bilder, men när jag skulle ta bilden så började den plötsligt blinka för tomma batterier. Det fanns mao ingen sucessiv indikering av staplarna vilket jag tycker är konstigt. Det bara dör bort plötsligt. Lite förvånande att D200 drar så mycket ström med tanke på alla kameror som faktiskt enbart drivs av AA. Må vara att de är budgetkameror.

Philipsbatterierna togs alla nya från paketet. Det kan visst hända att det finns dåliga/defekta batterier. För en månad sedan hade jag nya läckande batterier. Som tur fick jag prylarna utbytta på garantin. Jag ska prova med nya laddbara batterier också.

Tack för era svar. Jag uppgraderade mig precis till guldmedlem :))
 
D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, D200, Yeah,yeah,yeay yeah!!!
 
D200 i Malmö

Japan Photo i Malmö får i dagarna in leveranser av D200, ni som letar! Det är förvisso med norska instruktionsböcker.
Hittade även ett ex på Hansacompagniet.
 
Tilldelning Sverige

Hej,

Pratade precis med Nikon och Sverige har tydligen blivit tilldelad 200st D200 (10% av kön) samt 80 st 18-200 VR objektiv. Detta betyder att centrallagret i Holland ska skicka dem inom de närmsta dagarna.
 
Tröttnade lite på Cyberphotos kö så jag beställde på Japanphoto idag. Vi får väl se om det blir som de trodde, att de får in ett gäng i slutet på veckan. Då får man träna på norska också :)
 
Trodde ett helt gäng skulle hugga som kobror efter exemplaret i Norrköping som nämndes här ovan. Men det var helt lugnt, och nu står smällan här på skrivbordet och blänker vackert...

Ringde Fotobaren också men det bara tutade upptaget. Undrar varför?
 
Emeleus skrev:
Tja klart att AA-batterier är en nödlösning. Jag blev bara förvånad att Nikon bemödat sig om att göra insats för AA batterier överhuvudtaget till MB200 när man i princip inte kan fota mer än 50 bilder. Det käns som rena skämtet :)

Det konstiga var att batterimätaren på lcd-displayen indikerade att batteriet var fullt efter ca 35 bilder, men när jag skulle ta bilden så började den plötsligt blinka för tomma batterier. Det fanns mao ingen sucessiv indikering av staplarna vilket jag tycker är konstigt. Det bara dör bort plötsligt. Lite förvånande att D200 drar så mycket ström med tanke på alla kameror som faktiskt enbart drivs av AA. Må vara att de är budgetkameror.

Philipsbatterierna togs alla nya från paketet. Det kan visst hända att det finns dåliga/defekta batterier. För en månad sedan hade jag nya läckande batterier. Som tur fick jag prylarna utbytta på garantin. Jag ska prova med nya laddbara batterier också.

Tack för era svar. Jag uppgraderade mig precis till guldmedlem :))

Hade du ställt in kameran på vilken typ av batterier som sitter i?
 
Wilko skrev:
Trodde ett helt gäng skulle hugga som kobror efter exemplaret i Norrköping som nämndes här ovan. Men det var helt lugnt, och nu står smällan här på skrivbordet och blänker vackert...

Coolt... kul att tipset kom till användning då :)
 
Nu ligger den där på ICA och väntar på husse. Sedan kommer den olidliga väntan på laddning av batteriet......

(köpt via japanphoto i Malmö)


// Johan
 
Compact Flash till D200

Vet att det tjatats om det många gånger tidigare men undrar ändå om nån tittat ut bra priser på Compact flash till D200an.

Jag hittade 4GByte, Sandisk på Webhallen för 1605 SEKvilket jag tyckte lät väldigt billigt.

Är det bra pris?? Var hittar man billigare??
 
Re: Compact Flash till D200

Havet skrev:
Vet att det tjatats om det många gånger tidigare men undrar ändå om nån tittat ut bra priser på Compact flash till D200an.

Jag hittade 4GByte, Sandisk på Webhallen för 1605 SEKvilket jag tyckte lät väldigt billigt.

Är det bra pris?? Var hittar man billigare??

Titta på Komplett.se. De har inte Sandisk men väl andra.
 
Re: Compact Flash till D200

Havet skrev:
Vet att det tjatats om det många gånger tidigare men undrar ändå om nån tittat ut bra priser på Compact flash till D200an.

Jag hittade 4GByte, Sandisk på Webhallen för 1605 SEKvilket jag tyckte lät väldigt billigt.

Är det bra pris?? Var hittar man billigare??

Jag ahr aldrig hittat billigare i Sverige än Webbhallen.
Skulel du hitta billigare så rör det sig om någon tia eller två.

Så köp du på webbhallen eller kika utomlands.
 
Re: Compact Flash till D200

Havet skrev:
Vet att det tjatats om det många gånger tidigare men undrar ändå om nån tittat ut bra priser på Compact flash till D200an.

Jag hittade 4GByte, Sandisk på Webhallen för 1605 SEKvilket jag tyckte lät väldigt billigt.

Är det bra pris?? Var hittar man billigare??
Titta på www.datorbutiken.com dom verkar ha bra priser på sina minneskort.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.