Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Micke_O skrev:
Hmm, någon som vet hur det är med tillgängligheten på EN-EL3e (batteriet till D200)? Ingen verkar ha det hemma (hoppas på att köpa det i Sverige).

Skulle behöva ett snarast :-( Skulle också gärna vilja ha tag på ett vertikalgrepp men alla jag hittat som har det hemma vill ha ca 3 papp för det (tillgång och efterfrågan) :-(

YFO har iaf batterigreppet hemma för 1870:-
 
Ja, nu har jag hämtat ut min D200 på posten, och fördrivit två långa batteriladdningstimmar. Vilken kamera! Solid som en tegelsten, perfekta reglage och blixtsnabb i allt den gör. Och, som sagt, jag beställde den så sent som den 13 mars hos Björns Foto i Varberg, så det gick fort att få den.

Jag har nog en känsla (mest baserad på denna tråd) att de som köar hos storfräsarna får vänta mycket längre än de som köar hos mindre handlare med goda förbindelser. Just Björns ordnade f ö fram en Canon D60 åt mig över natten på den tiden det var kö till dem (jag bor i Stockholm, så det är inte precis min kvartersbutik).

Fast när jag nu skriver om jag det här, får han väl en jättekö av Fotosidare direkt....
 
Micke_O skrev:
Tack för svaren, har fått tag på ett grepp nu. Nu börjar "den vilda jakten på batteriet" :)

När jag beställde grepp och batteri i fredags i förra veckan så hade dem inte batteri hemma (enl hemsidan). Men båda grejorna låg på posten idag :)

Mvh Henrik
 
elgenper skrev:
Ja, nu har jag hämtat ut min D200 på posten, och fördrivit två långa batteriladdningstimmar. Vilken kamera! Solid som en tegelsten, perfekta reglage och blixtsnabb i allt den gör. Och, som sagt, jag beställde den så sent som den 13 mars hos Björns Foto i Varberg, så det gick fort att få den.

Jag har nog en känsla (mest baserad på denna tråd) att de som köar hos storfräsarna får vänta mycket längre än de som köar hos mindre handlare med goda förbindelser. Just Björns ordnade f ö fram en Canon D60 åt mig över natten på den tiden det var kö till dem (jag bor i Stockholm, så det är inte precis min kvartersbutik).

Fast när jag nu skriver om jag det här, får han väl en jättekö av Fotosidare direkt....
Jag fick min D200 igår från Expert city Norrköping, mycket översakande dessutom eftersom de dagen innan ringt och härjat med Nikon svenska. Då sades det att jag skulle få kameran om ca två till tre veckor. Mina första intryck är mycket goda. Kameran är snabb och mycket gedigen. Mycket bra menysystem med oändligt många användaranpassade inställningar. Dessutom hade jag i väntan på kameran införskaffat mig en 17-55 2,8 så jag fick möjlighet att åtnjuta två premiärer igår. Kanske det är överflödig information men jag kan säga att den gluggen är mycket skarp. På bländare 2,8 är den skarp under förutsättning att skärpan ställs rätt, lätt att bli lurad av det korta skärpedjupet. Från bländare 4 så verkar skärpan nästan nått sitt maximum, svårt att avgöra med blotta ögat om bl 5,6 ellr 8 verkligen förbättrar den. De många pixlarna förbättrar möjligheten till delförstoring av bilderna avsevärt. På högsta JPEG-upplösning kunde jag delförstora väldigt små detaljer och ändå fylla upp min 19 tums skärm med klart godkänt resultat. Brusnivåerna i förhållande till D70 tycker jag var betydligt bättre med D200. Helt klart en fantastiskt fin kamera, rent av professionell fast till konsumentpris som många kommer ha råd med.
 
Vem har fått senast från Cyber och när beställde du?

Jag börjar fundera lite på om det kanske börjar bli dags att avyttra min D100. Det är ingen fara att vara utan digitalare ett tag, men om Cyber inte hunnit in på 2006 än så kanske jag skall vänta eftersom jag beställde rätt sent.
 
jimh skrev:
Vem har fått senast från Cyber och när beställde du?

Jag börjar fundera lite på om det kanske börjar bli dags att avyttra min D100. Det är ingen fara att vara utan digitalare ett tag, men om Cyber inte hunnit in på 2006 än så kanske jag skall vänta eftersom jag beställde rätt sent.
Jag beställde min omkring början, mitten av November så väntan har varit lång. Som en parentes kan nämnas att en kompis till mig beställde sin D200 i samma butik och samma dag som mig. Han fick sin kamera för ca 6-7 veckor sedan. Det resulterade i att jag sålde min D70s en vecka senare i tron om att min kamera var nära förestående, och den dök upp först igår. Då förstår ni hur ologiskt Nikons kösystem fungerar, de verkar över huvud taget inte ha någon koll på vem som skall ha sina grejer när, var och hur. Med andra ord så kan din kamera dyka upp imorgon, alternativt om tre månader.
 
Jag beställde min D200 i början av februari och fick den i mitten av förra veckan. Otroligt trevlig kamera. Jättekul. Till skillnad från många andra som har rapporterat att dom kan ta max 80-90 bilder maximalt på en batteriladdning har jag lyckats med över 200 exponeringar på ett sprillans batteri. Och då vart det hälften med blixt då jag tänkte kolla hur pass mycket krut den drar. Bra bra! Kanske en ny firmware version. Jag vet inte. Men en bra kamera är det iallafall.

MVH//Jan
 
Har precis beställt en D200 från Tyskland (http://shop.multimedia.de). De hade kameran i lager när jag gjorde min beställning idag. Man måste dock betala i förskott. Först därefter skickar de kameran. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar...
 
Wijkmark skrev:
Har precis beställt en D200 från Tyskland (http://shop.multimedia.de). De hade kameran i lager när jag gjorde min beställning idag. Man måste dock betala i förskott. Först därefter skickar de kameran. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar...

En liten rättelse, man behöver faktiskt inte betala i förskott från shop.multimedia.de utan kan ta det när leveransen kommer till dörren.
 
hellboy skrev:
Jag beställde min D200 i början av februari och fick den i mitten av förra veckan.
MVH//Jan

Var beställde du ifrån?
Tittade in på min order på cyberfoto och insåg att de fått hem batterigreppet som jag beställde förra veckan, men ingen kamera ännu. Så nu sitter jag med ett stycke batterigrepp utan batteri och än mindre kamera.... Kan man längta mer efter en leksak?
 
Wijkmark skrev:
Har precis beställt en D200 från Tyskland (http://shop.multimedia.de). De hade kameran i lager när jag gjorde min beställning idag. Man måste dock betala i förskott. Först därefter skickar de kameran. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar...

Tog tre dagar för mig att få en glugg därifrån. De skickar via UPS och deras avtal säger max 3 dagar... så du får vänta över helgen he he ;o)
 
Daneel skrev:
En liten rättelse, man behöver faktiskt inte betala i förskott från shop.multimedia.de utan kan ta det när leveransen kommer till dörren.

Jaha, jag såg inte det, men det är möjligt att min tyska inte är tillräckligt bra. Jag betalar i alla fall i förskott. Såsom jag kunde tyda det fanns det en annan betalningsmetod som bara fungerar i Euroländer, men som sagt så var det några år sedan jag läste tyska.
MVH
Nicklas
 
Expert. Är ju en stor kedja med många butiker men det vart inte så värst många som hade lagt en order i just den butiken så jag hade nog lite tur. Och dom matchade priset från YFO och Scandinavian.... Dom fick inte in så värst många exemplar, en eller två bara, så jag hade nog tur.

Jag beställde även ett batterigrepp men det har däremot inte kommit. Så jag har en kamera men inget batterigrepp. I och för sig bättre än tvärt om. ;)

//Jan


Asante skrev:
Var beställde du ifrån?
Tittade in på min order på cyberfoto och insåg att de fått hem batterigreppet som jag beställde förra veckan, men ingen kamera ännu. Så nu sitter jag med ett stycke batterigrepp utan batteri och än mindre kamera.... Kan man längta mer efter en leksak?
 
Asante skrev:
Absolut. Men jag byter gärna :)

Rätt över då kan jag tänka mig. ;)

Jag har en känsla av att det nog kommer bli lite lättare att få tag på en D200 framöver. Verkar som att det börjar mattas av lite utomlands då dom flesta butiker har kameror på hyllan så det vore ju minst sagt besynnerligt om dom inte började prioritera Sverige lite mer snart vad det gäller leveranser. Hoppas kan man ju alltid. Men den är väl värd att vänta på. Det är en väldigt bra kamera för dom pengarna.

//Jan
 
Du det låter som ett bra byte ;)

Jo hoppas verkligen att du har rätt. Det är verkligen någon sorts självplågeri att gå in på den här tråden jämt och ständigt - men helt omöjligt att låta bli.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.