ANNONS
Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Jessops

Gick in på Jessops i London (Tottenham Court Road, mittemot Argos och Apple Store) i måndags. Och visst hade de kameror, rätt många verkade det som. Köpte min för 1167 pund, ca 15699 kr.

En biljett till från Sverige till London kostar inte många hundralappar. Men om du åker, glöm inte att ringa och boka ditt ex först.

////
Joel
 
Re: Börjar tröttna rejält på att vänta...

JAVA skrev:
Helt otroligt dåligt av Nikon det här.
Jag står i kö sedan December hos Cyberphoto, lade min order tillsammans med en massa andra prylar, så nu har jag en studio men ingen kamera...

Funderar faktiskt allvarligt på att köpa en D70s så länge och sedan använda den som backup-kamera i framtiden....NU VILL JAG FOTA....

Men det är väl bara att ställa sig i kö någon annaanstans? Japan Photo? Det är väl bara att ringa och avbeställa hos Cyber när du fått en. Visserligen för hundra kronor mer men vad gör det...
 
Re: Re: Börjar tröttna rejält på att vänta...

Slowfinger skrev:
Men det är väl bara att ställa sig i kö någon annaanstans? Japan Photo? Det är väl bara att ringa och avbeställa hos Cyber när du fått en. Visserligen för hundra kronor mer men vad gör det...

Jepp, det vore ju enkelt...
Men jag gjorde klart hela min affär under 2005, det var en stor investering där D200 var en del i det stora hela...Kunde inte i min vildaste fantasi då tro att leveranserna skulle dra ut så ENORMT på tiden.

Så jag sitter med skägget i den berömda brevlådan kan man säga ;-)
 
Jag fick min igår.. efter bara ca drygt 1 månads väntan.. så idag är jag uppe med tuppen.. här skall ut och fotografera
 
Kamerorna måste finnas. Prata med en fotograf på KVP o han fick sin på en vecka från sverige, glömde fråga vart.
 
Var och hämtade ut min på ICA idag

Var och hämtade ut min på våran locala ICA butik idag o jag kunde nästan ha tur och fått den för 10% av priset då kassörskan trodde att hon slagit in en nolla förmycket, så dyrt kunde väl ett så lätt och litet paket inte vara ;)

Nöjheten sprider sig inombords efter att bara hållit och tagit lite provbilder, bara ljudet av spegeln mot D70:an får en att le. Tillbehören jag precis inhandelade i HongKong passar perfetk... BP-D200 + extra batteri samt ett
18-200 VR :)

//S
 
Upps... skev lite fel där skall ju vara MB-D200 och inget annat (vanliga batteri greppet till D200:an)

//Stefan
 
Slowfinger skrev:
Grattis. Vad kostade ditt 18-200 i HK?

Någon som vet om det kommit några 18-200 till Sverige än?

Jag fick betala 5700 inkl UV-filter ca 5500 utan, FirstCard ringde upp mig och kontrollerade att det faktist var jag som hade gjort inköpet - bra service!!
 
Fick just svar från Dustin ang. min fråga om när dom får in fler hus.

"Tyvärr ligger Nikon så pass långt efter med leveranser till denna så vi kan fortfarande inte säga när leveranserna beräknas komma in. Beklagar."

Vad Börjar bli dags att se sig om efter alternativ, Tyskland, England...
 
Har ni tänkt på...

att snart kommer nya kamerahus. Då börjar ni om med samma gnöl igen. För det går väl inte att ha en D2oo i mars 2007??
Us
 
Den som undrat över varför det är så ont om D200 (och vem har inte det....) kan ju hitta ett svar här: http://kamerabild.mkf.se/ArticlePages/200603/27/20060327110058_ADF063/20060327110058_ADF063.dbp.asp

Svenska Nikon förnekar iofs sambandet, men jag tror inte Nikon Japan håller isär vad svenska Nikon har för kunder till kamerorna; det är nog en och samma kö för oss svenskar.

Så nästa gång Du passerar en av polisens fartkameror, le lite extra! Du blir just plåtad av den D200 Du längtar så hett efter...!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.