Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
jag har stått i kö sedan i januari på en del ställen... följde råden och hörde av mig till japanphoto i gbg... tog inte ens 4dagar??? men nu ska kameran vara på väg med ett vertikalgrepp ;)
 
Har Japanfoto någon egen leverantör av kamerorna eller. De verkar ju bara ramla ut därifrån...

Verkar ju vara en vettig strategi. Lycka till med kameran Andreas
 
de tillhör en kedja som ägs av cewe color och köper säkert in centralt i europa. men jag blev otroligt förvånad att det gick så attans snabbt...
 
Linkan skrev:
jag har stått i kö sedan i januari på en del ställen... följde råden och hörde av mig till japanphoto i gbg... tog inte ens 4dagar??? men nu ska kameran vara på väg med ett vertikalgrepp ;)
Verkar ju lovande, var till butiken i lördags och skrev upp mig på deras lista. Får hoppas de är lika snabba för min del.
 
1 vecka

Efter att ha stått på kö i Sverige och Danmark i en månad, beställde jag i förrgår från en butik i Japan, fick nu kollinummer och min kamera är på väg. Förväntas landa på måndag.

MVH

Tobias
 
Naturephoto

Jag beställde från Naturephoto.

[email protected]

Det är troligen en lite butik och jag har haft direktkontakt med ägare, Mr Yuzo. Mycket trevliga och bra service. Har en referens som beställt tidigare och varit mycket nöjd.

1 st D200
1 st MC-30 remote
1 st Batterigrepp
1 st Extra batteri
1 st 105mm/2,8 VR
Försäkring & Frakt

Allt 21.190 kr.

Själva D200, kostade ca 12.000 kr

Nu får vi iofs se och tullen gör sitt jobb också...För då tillkommer ju moms och tull, men momsen får ju en annan dra, så det kvittar ju.
 
Apropå väntetider och leveranser av D200, så fick ju jag min i lördags. Kändes som julafton kom 9 månader tidigare i år :).

Jag beställde min i början el mitten av februari hos Ahlséns foto i Lerum, och på en månad drygt var den här. Bra jobbat och jättefin service av Ahlséns, som även ställde upp och lånade ut optik, eftersom gluggen jag beställt är försenad.

Har testfotad några dagar med min kamera nu.. och kan bara bara säga en sak.. SUPER!!

Fast oj, många nya funktioner som jag skall lära mig, men det känns bara roligt
 
Beställde från Schönherrs Foto i slutet av november/början av december och fick telefon från dem i förrgår att mitt ex fanns att hämta.
Stod på 22:a plats vid beställningen och i dagens läge finns c:a 60-70 st kvar i deras kö. Har bara hunnit känna och klämma på kameran ännu. Har man haft Nikonkameror tidigare känns nästan allt igen. En fantastisk kamera som ligger väl i handen även för den som har små händer.
 
Jag har hört från 2 olika källor nu i veckan att Nikon väntar en större leverans under April månad.
Det var betoning på större...

En av källorna visste inte hur stor och den andra hade fått beskedet "tresiffrigt" av Nikon.

Det verkar ju onekligen som att det lossnar nu.
April är på lördag...
 
Det är lattjo när jag pratade med en säljare i December så sa han att det var kö och att det troddes att proppen skulle gå ur i April.
Så runt påsk skulle den nog kunna finnas på hyllan.

Jag antar att det var erfarenhetens röst som talade återstår att se om han får rätt.
 
Visst lossnar proppen snart. Minns att det var exakt så här när D70 kom också. Sedan fanns den plötsligt i hyllorna överallt efter ungefär fem månader.
 
Eller så är det så att Nikon börjar skicka lite kameror till Europa efter att ha mättat den värsta efterfrågan i Asien och US. Prioritering alltså.
 
helt klart har det bl.a. handlat om prioriteringar... i Hong kong fanns kameran i ett antal av de mer tveksamma butikerna på kowloon, men på de "seirösa" butikerna hade de en veckas (?!) väntetid!
 
Fick just svar från Dustin

"Vi har tyvärr inte lyckats få tag på ett bestämt leveransdatum. Senaste beskedet är nu att vi får in dem nån gång under april/maj."
 
Har fått följande rapporter från Cyber.
Beställde 20060102.

2006-02-07 80:e plats.
2006-02-20 74:e plats.
2006-03-15 59:e plats.
2006-03-27 50:e plats.

F----n vad segt det går.

Går det snabbare för någon annan?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.