ANNONS
Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Jippi, Kameradoktorn lämnade ett meddelande på mobilen. Hämtade ut den så fort som möjligt.
Inga bandningar än :)
Batterigreppet var visst billigare nu 1512:- utan moms så det blev ett också.

/Johan
 
elgenper skrev:
Den som undrat över varför det är så ont om D200 (och vem har inte det....) kan ju hitta ett svar här: http://kamerabild.mkf.se/ArticlePages/200603/27/20060327110058_ADF063/20060327110058_ADF063.dbp.asp

Svenska Nikon förnekar iofs sambandet, men jag tror inte Nikon Japan håller isär vad svenska Nikon har för kunder till kamerorna; det är nog en och samma kö för oss svenskar.

Så nästa gång Du passerar en av polisens fartkameror, le lite extra! Du blir just plåtad av den D200 Du längtar så hett efter...!

Vad jag har hört så e det D2X som sitter i kameraskåpen,

Nikonkillen säger dessutom till KB:
"- Vi har gjort en specialorder till fabriken i Japan"

D200 görs juh inte i japan..pjuh...=)

men det e klart man blir lite orolig...
 
Senast ändrad:
Det är inte D200 i skåpen!

Från början gick snacket om att det var D2X som skulle sitta i skåpen, men efter tester visade det sig att D70S var väl så snabb att få fast syndarna.

Osis för Nikon.... Lite skillnad på ordervärde...

Alltså inga D200, men väl D70S.

Det går lite storys om att de som varit ute och väsnterprasslat och kört för fort, har fått hem brev med bildbevis som frugan öppnat....

Adam
 
OK, Adam, jag hoppas Du har rätt, även om artikeln jag länkade till säger att det är D200. För det ändamålet måste i varje fall D200 vara extremt överkvalificerad, för att inte tala om D2X...

Roligare: sitter just och firar med ett glas rött, fick telefon från Björns Foto i Varberg att MIN D200 är postad i dag. Beställde den måndag för exakt 2 veckor sen, så min väntetid blev högst rimlig. Nu gäller det att hitta ett 18 - 200 också....
 
Polaren har väntat sen 1/11 och fortfarande inte fått ngn kamera.
Nu blev han lovad en kamera "innom 3 veckor"...
men då var det ett argt samtal direkt till Nikon från en stor butik som fick till det...om han nu får nån kamera..

Nikon sa till en han som ringde att dom har skickat ut ca 300 kameror, kan det stämma ?

När man ringer själv till dom så kan dom tydligen inte svara på några frågor kring leveranser, det är som om dom har tystnadsplikt eller nått..
 
Goran skrev:
Vad jag har hört så e det D2X som sitter i kameraskåpen,

Nikonkillen säger dessutom till KB:
"- Vi har gjort en specialorder till fabriken i Japan"

D200 görs juh inte i japan..pjuh...=)

men det e klart man blir lite orolig...

Ledningen för Nikon sitter ju i Japan och det är väl lätt att säga "fabriken" om rubbet oavsett var tillverkningen ligger. Men var det inte så att det satt D2X i den gamla typen av skåp? Det här är ju nya skåp och då är det väl inte otroligt att det sitter D200 i dom?
 
elgenper skrev:
OK, Adam, jag hoppas Du har rätt, även om artikeln jag länkade till säger att det är D200. För det ändamålet måste i varje fall D200 vara extremt överkvalificerad, för att inte tala om D2X...

I alla fall skulle man kunna tolka artikeln så,
men att det e D200 som sitter i skåpen säger nog inte Nikon-mannen direkt uttalat..

Verkar ju som du säger lite överkvalificerat, om det nu inte är för fjärrstyrningen eller nåt...
 
Goran skrev:
I alla fall skulle man kunna tolka artikeln så,
men att det e D200 som sitter i skåpen säger nog inte Nikon-mannen direkt uttalat..

Verkar ju som du säger lite överkvalificerat, om det nu inte är för fjärrstyrningen eller nåt...
Artikeln säger ju inget om vilken kamera modell som är monterad i skåpen, kan lika gärna vara en special modell tillverkad enbart för detta.

Vad de säger är att tillverkningen av dessa kameror inte stör annan tillverkning som t.e.x utav D200. Att de tog upp den är nog p.g.a den långa väntetiden enbart.
 
Är det möjligen någon annan än jag som inte fått leverans av nya D200. Jag lade in en beställning redan ett par dagar efter lanseringen i höstas. Nu har jag bara sporadiskt följt denna tråd så jag vet inte vad allt som sagts. Tycker dock situationen är både intressant och lite rolig. Redan tidigt sattes prismekanismen ur spel. Det är inte den som är villig att betala mest som får leverans. Inte heller lär det vara den som stått längst i kö som får leverans. Vem får då leverans? Här blir det intressant. Vilka spelregler gäller? Spelreglerna varierar säkert hela tiden från leverantör till leverantör. Spekulationerna frodas. Trots att denna situation inte egentligen har med planekonomi att göra har den många gemensamma drag. Bara ett exempel: Köerna till vården. Vem får leverans där. Finns det några spelregler där? Följs de? Det finns säkert de som misstänker att socialdemokrater, fackpampar och elitidrottsmän går före i kön. Är denna efterfrågesituation möjligen ett uppslag till en uppsats på universitetet t.ex i ekonomi eller samhällsvetenskap.
Efter denna lilla reflektion vill jag meddela att jag nog är rätt nöjd med min D100 så jag tar det med ro. Men visst sårar det mig lite att lilla jag inte får någon leverans.
 
STIG_H skrev:
Är det möjligen någon annan än jag som inte fått leverans av nya D200. Jag lade in en beställning redan ett par dagar efter lanseringen i höstas. Nu har jag bara sporadiskt följt denna tråd så jag vet inte vad allt som sagts. Tycker dock situationen är både intressant och lite rolig. Redan tidigt sattes prismekanismen ur spel. Det är inte den som är villig att betala mest som får leverans. Inte heller lär det vara den som stått längst i kö som får leverans. Vem får då leverans? Här blir det intressant. Vilka spelregler gäller? Spelreglerna varierar säkert hela tiden från leverantör till leverantör. Spekulationerna frodas. Trots att denna situation inte egentligen har med planekonomi att göra har den många gemensamma drag. Bara ett exempel: Köerna till vården. Vem får leverans där. Finns det några spelregler där? Följs de? Det finns säkert de som misstänker att socialdemokrater, fackpampar och elitidrottsmän går före i kön. Är denna efterfrågesituation möjligen ett uppslag till en uppsats på universitetet t.ex i ekonomi eller samhällsvetenskap.
Efter denna lilla reflektion vill jag meddela att jag nog är rätt nöjd med min D100 så jag tar det med ro. Men visst sårar det mig lite att lilla jag inte får någon leverans.

Jag beställde hos min lokala Expertbutik p förmiddagen den 1/11-05. Ingen kamera så långt ögat når...

Det börjar bli jobbigt att vänta nu.
 
elgenper skrev:
Den som undrat över varför det är så ont om D200 (och vem har inte det....) kan ju hitta ett svar här: http://kamerabild.mkf.se/ArticlePages/200603/27/20060327110058_ADF063/20060327110058_ADF063.dbp.asp

Svenska Nikon förnekar iofs sambandet, men jag tror inte Nikon Japan håller isär vad svenska Nikon har för kunder till kamerorna; det är nog en och samma kö för oss svenskar.

Det jag häppnade mest för var att det kostade bra över en halvmille per kamera! Huh... Med installation iofs men ändå.
 
Är det någon som köpt sin D200 via ebay? Det finns ju trots allt några där, men frågan är hur pass pålitliga säljarna är i sin information om var kameran kommer ifrån.
 
Hmm, någon som vet hur det är med tillgängligheten på EN-EL3e (batteriet till D200)? Ingen verkar ha det hemma (hoppas på att köpa det i Sverige).

Skulle behöva ett snarast :-( Skulle också gärna vilja ha tag på ett vertikalgrepp men alla jag hittat som har det hemma vill ha ca 3 papp för det (tillgång och efterfrågan) :-(
 
Micke_O skrev:
Hmm, någon som vet hur det är med tillgängligheten på EN-EL3e (batteriet till D200)? Ingen verkar ha det hemma (hoppas på att köpa det i Sverige).

Skulle behöva ett snarast :-( Skulle också gärna vilja ha tag på ett vertikalgrepp men alla jag hittat som har det hemma vill ha ca 3 papp för det (tillgång och efterfrågan) :-(

Kolla här http://shop.multimedia.de/de/
De har både batteri och grepp hemma. Med frakt hamnar du ca 2700kr för hela kalaset.

Beställer du från t ex www.adorama.com eller www.bhpotovideo.com kan du komma undan med ca 2400kr inkl. moms frakt och tull. Men de har båda tillfälligt slut på batterier.
 
Micke_O skrev:
Hmm, någon som vet hur det är med tillgängligheten på EN-EL3e (batteriet till D200)? Ingen verkar ha det hemma (hoppas på att köpa det i Sverige).

Skulle behöva ett snarast :-( Skulle också gärna vilja ha tag på ett vertikalgrepp men alla jag hittat som har det hemma vill ha ca 3 papp för det (tillgång och efterfrågan) :-(

Kameradoktorn igen hade grepp hemma för typ 1800:-

/Johan
 
jasså! *s* kan de va så enkelt som att gå ut och såga ned en fartkamera..Mmm de är måste tänkas över ;-))
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.