Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Tror alla leveranser stoppats tillfälligt på grund av felet.
Nikon är nog inte intresserade av att fortsätta leverera kameror som omeddelbart ska in på verkstad. Inte så bra för ryktet heller.
 
eljenmyr skrev:
Tror alla leveranser stoppats tillfälligt på grund av felet.
Nikon är nog inte intresserade av att fortsätta leverera kameror som omeddelbart ska in på verkstad. Inte så bra för ryktet heller.
Det är inte så bra för ryktet att inte tala om för kunderna vad det är som händer heller. Helt obegripligt att de inte kan ge besked. Det är väl bara att basunera ut att "ett smärre fel har gjort att kamerorna tyvärr dröjer ytterligare, beklagar blablabla" eller nåt.
 
Priset är nog inte för högt satt. Jag skulle tro att det går att sälja D200 för 20000-21000-:.
Det finns alltid nån som inte vill vänta till Mars eller April för leverans.

/Leif
 
Håller med. tror säkert det finns någon som vill betala ett högre pris för att få en d200 nu. Speciellt om man sålt iväg sin d70/d100 och stått utan kamera sen nov/dec, då vill man nog inte vänta mycket mer.
 
19000: - är väl inga stora pengar för en kamera som inte går att få tag på just nu. Men i Sverige är det ju "inte tillåtet" att tjäna något på saker man säljer. Helst ska väl kameran skänkas bort för halva priset då den är beg.
 
Jag var inne på Mattssons foto i Lund. Dom hade D200 på hyllan.
Dom ligger högre i pris än internetbutikerna men har en mycket bra service
 
leffep skrev:
Jag skulle själv ha köpt den direkt för 19000:- om jag varit intresserad. Men det är ju jag det.

/Leif

Javisst!

Skulle köpa grejjer för bra mycket mer än så också... men aldrig när någon försöker slå mynt av grejjorna!

Då låter jag hellre begrava mig före...

Kolla bara lägenhetspriserna i Stockholm... hur det går när man ger vika för giriga småfifflare och andra girigbukar.
 
Senast ändrad:
Va inne där jag beställt min D200 idag och enligt nikons säljare så kommer det 30st D200 nästa vecka till Sverige, och troligtvis så får den affären ett ex som jag ska ha, hihi, återstår ju att se...

men fan va segt det öevereras.
 
BlackCola skrev:
Va inne där jag beställt min D200 idag och enligt nikons säljare så kommer det 30st D200 nästa vecka till Sverige, och troligtvis så får den affären ett ex som jag ska ha, hihi, återstår ju att se...

men fan va segt det öevereras.

Totalt 30 st alltså? Hmm... det är ingen vidare produktionstakt. Och ett annat rykte jag hörde sa att denna leverans skulle vara större än den första..
 
Rodney skrev:
ja... va det inte bara 14 pers som fick kameror den första omgången, 30 är ju en 100% ökning

Beror på hur man ser det, själva leveransen till Nikon var väl på 65 kameror, sen var det väl så att 45-50 st var förbokade och därför gick bara 14 ut till "vanligt folk". Man får hålla sina tummar och hoppas på positivt besked nästa vecka!
 
Clouseau skrev:
Nja... om du läser tråden så ser du att det rör sig om hårdvarufix av vad som verkar vara moderkortet.

sorry, var visst lite trött..jag såg det sen..

att Nikon gjort "RPL Memory Compression" med kameran, tyder snarare på nåt i hårdvaran,
kan ju va nikons interna "kodbeteckning" också..
undrar jag om vi nånsin får veta sanningen...

serial för Firmware e tydligen samma även efter reparationen, i alla fall, vilket iofs inte behöver betyda nåt, dom kan ju ha interna mindre revisioner..vem vet...
 
joniz skrev:
Ingen kamera och SP har inget leveransdatum heller..

Var i kontakt med SP idag för att fråga om leverans och min plats i kön, fick informationen om att de skulle få 5 stycken enheter i nästa vecka. Själv hade jag avancerat till 30 plats ifrån 92 plats när jag lade ordern 3 Nov, så snart kan man ju börja att verkligen vänta :)
 
Detta är intressant. På SP avancerat 62 köplatser? Jag har hos Cyber avancerat från nr 15 till nr 10.

Vad är en "enhet"?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.