Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Stefan71a skrev:
Var i kontakt med SP idag för att fråga om leverans och min plats i kön, fick informationen om att de skulle få 5 stycken enheter i nästa vecka. Själv hade jag avancerat till 30 plats ifrån 92 plats när jag lade ordern 3 Nov, så snart kan man ju börja att verkligen vänta :)

Det är ju strålande information. Jag ska ligga på plats 3 ursprungligen och förra leveransen dom fick gick 1 enhet ut till kund. Därmed bör jag ligga 1 el 2 nu och får dom 5 st så får jag min kamera nästa vecka. Du vet inte när i veckan ???
 
Ähhh va fasen!

När "de" likså har lärt oss att få vänta... funderar jag om man inte skulle invänta nästa modell på en gång.

Man undrar ju om D2x:en får sig en liten uppgradering snart... Eller om "de" kör en helt ny kamera nästa gång?
 
Visst är det bra med sådana här förseningar. Man tappar totalt den där enorma köplusten man har i början och slipper impulsköpa. Nu känns det plötsligt som om det kan kvitta...

Blir dyrt för Nikon med leveransproblemen...
 
Slowfinger skrev:
Visst är det bra med sådana här förseningar. Man tappar totalt den där enorma köplusten man har i början och slipper impulsköpa. Nu känns det plötsligt som om det kan kvitta...

Blir dyrt för Nikon med leveransproblemen...

Men så går men in i en affär och känner på ett ex och är kameran inom ekonomisk räckhåll är man fast i alla fall.

/Johan
 
joniz skrev:
Totalt 30 st alltså? Hmm... det är ingen vidare produktionstakt. Och ett annat rykte jag hörde sa att denna leverans skulle vara större än den första..

Ser man det rent krasst så får vi sätta lilla Sverige i ett globalt perspektiv. Vi har 9 milj invånare i hela Sverige, London har ca 7,5 (50 milj i hela England), Istanbul runt 13 milj och kul att nämna är att bara stadsdelen Manhattan har 1,5 och Brooklyn 2,5 milj invånare.

Om Sverige får 30 st så beror det nog bara på att vi är en väldigt liten marknad. Nu sitter ju även jag och väntar på min D200 så tro inte att jag är glad över produktionstakten på Nikon, nä jag är också trött på att vänta.

//Robert
 
Fast där ljuger nog statistiken en aning. Svensken är ju trots allt en tekniktönt av rang och det skulle inte förvånamig om vi ligger i top bland länderna vad gäller megapixel per capita!
 
Vidare kan man nog se det som att Nikon prioriterat Svenska (Nordiska) marknaden genom att lägga till Svenska som språk i sina produkter.
Nikon var tidiga med det på globala modeller (ej unika för Svenska marknaden) - kanske ska man tacka Nikon Sverige för detta!
 
Bibi skrev:
Detta är intressant. På SP avancerat 62 köplatser? Jag har hos Cyber avancerat från nr 15 till nr 10.

Vad är en "enhet"?

skulle väl vara ett kamerahus det, kan jag tro..

ett ljus i mörkret är att man slipper i alla fall vänta på att ACR skall funka till D200 NEF när man väl fått sin "enhet"..

ACR 3.3 (inte beta) funkar redan med D200 RAW-filer,

ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/photo...eraraw/mac/3.x/

ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/photo...eraraw/win/3.x/
 
Bibi skrev:
Detta är intressant. På SP avancerat 62 köplatser? Jag har hos Cyber avancerat från nr 15 till nr 10.

Vad är en "enhet"?

Enhet är en D200, är väl arbetsskadad eftersom jag kallar D200 för enhet ;)

Det kan säkert ha varit personer som lagt ordrar hos flera återförsäljare för att förvissa sig om att få så tidigt som möjligt och sedan strukit sig vid ev leverans från någon annan.
 
Jag som har en kamera.....Nu kan jag äntligen använda RAW editorn i CS2.....det har varit riktigt jobbigt att sitta med D200 och ett CS2, köpt för dyra pengar, och inte kunna använda RAW.

Nu börjar det likna nåt!
 
Intressant hur olika man kan se på det. Under dessa förutsättningar så ligger jag "långt bak" som du säger..

Men så här skrev SP

"Men du ligger helt klart med i början av denna annars rätt långa kö."

Tyckte bara det var lite kul :)
 
MattiasN skrev:
Intressant hur olika man kan se på det. Under dessa förutsättningar så ligger jag "långt bak" som du säger..

Men så här skrev SP

"Men du ligger helt klart med i början av denna annars rätt långa kö."

Tyckte bara det var lite kul :)

Allt är ju relativt och kön är väl över 300 st på SP så sett ur det perspektivet är din plats rätt långt fram ;)
 
Jag har på SP 120 plats!!! Så jag kan vänta tills jag dör :)

Frågan är om tills jag få camera ett kit version ska komma ut D200 & 18-200 VR zoom.

Jag pratade med SP & sade till dem att om jag inte har min d200 tills kit version är ute jag vill ha kit version..
Inte den besta Zoom men jag fotografera 90% untervaten so det ska bli ett bra traveler zoom

Lambis
 
Vi har fått in en till kamera utöver vårt demo ex. den går till nummer ett i kön i vår butik! måste säga att jag nästan känner samma känsla som på julafton, trots att ja bara säljer kameran o inte själv ska ha den. är överraskad att vi fick en igen med tanke på nikons otroliga leveransproblem på många av deras varor! jaja nu lossnar det i alla fall för alla er lyckliga som står i början på alla dessa köer till D200.
 
jepp skrev:
Vi har fått in en till kamera utöver vårt demo ex. den går till nummer ett i kön i vår butik! måste säga att jag nästan känner samma känsla som på julafton, trots att ja bara säljer kameran o inte själv ska ha den. är överraskad att vi fick en igen med tanke på nikons otroliga leveransproblem på många av deras varor! jaja nu lossnar det i alla fall för alla er lyckliga som står i början på alla dessa köer till D200.

vad är det för butik?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.