Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Japanphoto malmö ringde till mig idag och sa de hade fått in D200. men jag köpte ju en ifrån japanphoto gbg :D
 
johan_w skrev:
Jag behövde bara vänta drygt en vecka eller två. :) Var tvungen och göra dej lite avundsjsuk. :p Du kommer bli nöjd!

Tssssssss....som om jag skulle bli avundsjuk då....Tycker bara att det är hiiiimla orättvist ju! ;)

Nåja, jag får nära till min handlare när jag ska gnälla på bandning m m. Inte blev kameran så hiskeligt dyr heller för att vara köpt "över disk".

/Nonno
 
nu kommer en av de längsta helgerna på länge.. fick ett samtal från Japan Photo GBG idag, å får den på måndag. Då kommer förhoppningsvis 70-200 VR m.m. :)
 
...hoppade av tåget efter drygt 3månaders väntan. Tänkte att det finns många roliga saker att stoppa i kameraväskan för de 17' kameran kostar.
- Kanske gjorde jag någon glad? eller så var jag dum att inte kvittera ut den och sälja den till överpris ;-) Stod i kö hos SP.
 
Jag har stått i kö hos Fromholtz Foto i Linköping sedan slutet av december och varit inne där ungefär varannan vecka för "status-report". Det enda som dem kunnat säga är "tidigast juni" och jag har helt enkelt svarat med ett uttråkat 'okej' och fortsatt vänta.

För en vecka sedan gick en kompis till mej in där och frågade efter en D200, och fick till svar "Javisst.. lägger du handpenningen nu så kommer du före kön och får din kamera i början av april".

Det här tycker jag är helt sjukt, och RIKTIGT dåligt av expert. Jag var inne där dagen innan honom och då nämnde dem ingenting om någon handpenning. Jag är riktigt besviken på det här, och jag lovar att detta är sista gången jag handlar på det stället.
 
Men vad ska du ha med en till D 200 till det står ju på din hemsida att du redan har en. räcker inte det.


Micos skrev:
Jag har stått i kö hos Fromholtz Foto i Linköping sedan slutet av december och varit inne där ungefär varannan vecka för "status-report". Det enda som dem kunnat säga är "tidigast juni" och jag har helt enkelt svarat med ett uttråkat 'okej' och fortsatt vänta.

För en vecka sedan gick en kompis till mej in där och frågade efter en D200, och fick till svar "Javisst.. lägger du handpenningen nu så kommer du före kön och får din kamera i början av april".

Det här tycker jag är helt sjukt, och RIKTIGT dåligt av expert. Jag var inne där dagen innan honom och då nämnde dem ingenting om någon handpenning. Jag är riktigt besviken på det här, och jag lovar att detta är sista gången jag handlar på det stället.
 
myomy.se skrev:
Men vad ska du ha med en till D 200 till det står ju på din hemsida att du redan har en. räcker inte det.

Hemsidan gjordes i mitten av februari och eftersom jag inte har särskilt mycket kontakt med han som har hand om sidan, samt att jag skulle få kameran då, så sa jag åt honom att skriva det så länge.. kunde väl aldrig drömma om dessa väntetider? Det var väl inte allt för svårt att räkna ut att jag inte har fått den än eftersom jag sitter o gnäller över kön?

(förlåt om jag uttrycker mej konstigt.. sitter i 40graders feber just nu så jag yrar nog en del =)

är det verkligen värt att vänta så här länge? Jag funderar snart på att lägga ner det här och köpa lite nya gluggar för pengarna istället.
 
vart verkligen förvånad över den korta kötiden hos japan photo i GBG, för jag ställde mig i kö i början av förra veckan och får den med posten på måndag.
 
Konstigt med allt strul tycker jag. Jag fick tag på mitt ex. i Eilat. Ingen kö och inget strul alls. Det enda är att de inte säljer via postorder utan man måste åka dit och köpa. Ca 15000 skr gav jag för min utan Europagaranti som säkert går att köpa till. Camera eilat heter butiken. Eilat är för övrigt en momsfri zon så vissa saker går att köpa billigare.

http://www.cameraeilat.co.il/default.asp
 
Ella_a skrev:
Konstigt med allt strul tycker jag. Jag fick tag på mitt ex. i Eilat. Ingen kö och inget strul alls. Det enda är att de inte säljer via postorder utan man måste åka dit och köpa. Ca 15000 skr gav jag för min utan Europagaranti som säkert går att köpa till. Camera eilat heter butiken. Eilat är för övrigt en momsfri zon så vissa saker går att köpa billigare.

http://www.cameraeilat.co.il/default.asp

Lite konfunderad blir man ju dock när de deras bild på D200 är den fejskade versionen som kom ut långt innan kameran ens var i handeln :eek:)
Men om man bara kan handla på plats så är det ju lugnt. Vilket språk fick du manualen på?
 
Clouseau skrev:
Lite konfunderad blir man ju dock när de deras bild på D200 är den fejskade versionen som kom ut långt innan kameran ens var i handeln :eek:)
Men om man bara kan handla på plats så är det ju lugnt. Vilket språk fick du manualen på?

Nog ser det ut som den riktiga kameran... oj klickade inte vidare. Ja bilden framifrån verkar ju inte riktigt just.
 
Fejkad bild eller inte, kameran hade de iallafall. I övrigt kan man bara handla på plats, alltså ingen mailorderservice. Manualen var på engelska + en spansk.
 
Min D70 köpte jag med tysk manual (så jag förstod bara bilderna) och det kände mer eller mindre som om det kvittade fastän det var min första DSLR (hade dock haft en eos 50E tidigare) men med D200an hade jag verkligen inte viljat ha något annat än en svensk eller engelsk bruksanvisning för det finns klart fler möjligheter till diverse inställningar.
 
Undrar varför så mycket tjat om manualerna? Det går väl att ladda hem dem? På engelska i alla fall. Hur många inte klarar "fotoengelska"?
 
Börjar tröttna rejält på att vänta...

Helt otroligt dåligt av Nikon det här.
Jag står i kö sedan December hos Cyberphoto, lade min order tillsammans med en massa andra prylar, så nu har jag en studio men ingen kamera...

Funderar faktiskt allvarligt på att köpa en D70s så länge och sedan använda den som backup-kamera i framtiden....NU VILL JAG FOTA....
 
timofej skrev:
Undrar varför så mycket tjat om manualerna? Det går väl att ladda hem dem? På engelska i alla fall. Hur många inte klarar "fotoengelska"?

Jodå den finns att ladda ner och jag kan säga att det suger stenhårt att sitta och slå i den (ännu värre är det som PDF på datorn). Hoppas att du kan ha lite överseende med dem som de facto inte är så vassa på engelska.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.