ANNONS
Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: D200-leverans

paul innergård skrev:
Det är intressant med tanke på att en kompis till mig beställde sin kamera samma dag som mig men redan fått sin sen nästan en månad tillbaka. Man undrar onekligen hur kösystemet ser ut, finns det egentligen en rättvis fördelning. Nikon själva tycks inte ha en aning.

Det som är intressant är egentligen när butiken beställde sina exemplar.

Det är nog skillnad på dom som beställde på morgonen den 1/11 och dom som beställde några dagar senare för att man ville ha lite fler prylar i samma beställning.

Det riktit jobbiga är att min nya Nikkor 17-55 dyker upp här på torsdag elelr fredag utan att jag har en kamera att sätta den på.

Jag prattade just nu med SF. Dem har fortfahrande inte levererad alla d200 som har blivit beställda den 2-3 november....
Jag beställde den 24 november & som dem sade till mej det kann ta ett löng tid tills jag få min D200

Hmmmm.....

Peter jag vet inte vad dem gjör... varje gång jag ringa på SF jag få ett annat svar...

För ca 2 veckor sade dem till mej slutet off Februari ska jag få min d200

Nu sade dem....
inga chance tills slutet off februari

Absolut Chaos......

Peter W skrev:
Jo jag hoppas verkligen att de lägger på ett
kol för detta är dåligt tycker jag. Har Canon samma
sätt/problem tro?

// Nikonist i själen men irriterad...

Ja,det var likadant när jag skulle köpa min EOS 20D,så Canon är likadana.Sverige är en liten marknad jämfört med många andra.

Inte mycket tålamod kvar...

Sen den 7:e februari har jag avancerat 6 platser.
Från 80 - 74.
Beställde från CP i början av januari. Nu börjar tålamodet tryta.
Slutet på april blev svaret om leverans.
Känner en viss maktlöshet. Det verkar ju inte gå att påverka.
Det är bara vänta eller ge upp.

Ok.visst alla fabrikanter kan ha problem med leveranser, men om så är fallet så brukar man gå ut med information om det. Inte bara tiga och hoppas på att det går obemärkt förbi.

Men jag är ju bara dykinstruktör så jag kanske inte förstår hur Nikon's och andra företags marknadsförare tänker. För om jag tolkar allt rätt av det som skrivs på forumen runt om i välden så är det att folk är uppretade av att inte få några kameror samt att det inte kommer någon info ifrån Nikon.

Visst D200 verkar vara en väldigt bra kamera, men vad gör det om man inte kan få tag i en.

LillebrorGrimm skrev:
Kul! Skriv gärna när ni beställde kameran, så att man ungefär kan göra sig en uppfattning om när den dyker upp (alt. ångra sig att man ställde sig i fel kö....)

/Allan

Jag fick min D200 06-02-09 och beställde den 05-11-01 kl 9:10. Köpte från Cyberphoto.

jag fick min för ett par veckor sedan från scandinavian photo..beställde på morgonen den 1/11 (eller när det nu var den blev officiell). Har dock inte använt den ännu för jag tänker inte köpa objektiv förrens i april :)

Isak_B skrev:
jag fick min för ett par veckor sedan från scandinavian photo..beställde på morgonen den 1/11 (eller när det nu var den blev officiell). Har dock inte använt den ännu för jag tänker inte köpa objektiv förrens i april :)

Och jag som sitter med hela kameraväskan full med nikongluggar men itne har något hus :-(

Imorgon kommer min Nikkor 17-55 2.8...

Dajo skrev:
Och jag som sitter med hela kameraväskan full med nikongluggar men itne har något hus :-(

Imorgon kommer min Nikkor 17-55 2.8...

Här är det (minst) lika illa. Har varit utan hus sedan början av december. I fredags var jag inne på Expert och sa att om jag inte får ett leveransbesked köper jag kameran utomlands. Man bad mej vänta till måndag då huvudansvarig skulle vara tillbaka. Efter tre samtal fick jag till slut maj som svar!
Så sur på mej själv att jag inte bestämde mej på fredagen. Min kollega var i Hong Kong över helgen och där kan man köpa D200 över disk. Visst, man har ingen garanti här men jag har aldrig behövt använda den på mina Nikon-grejer tidigare så den risken får man ta.
Verkar inte finnas möjlighet för min kollega att ta sig till Hong Kong igen innan hemresan så det lär väl dröja himla länge innan jag har ett hus igen.
Jag skall till USA i slutet av mars men B&H har ju också back-order på D200. Verkar inte vara lättare där heller. Man kan inte ens få email "when in-stock" pga för många intressenter.

Livet är tungt...
/AnWi

Ni som haft kameran ett tag nu, hur är batteritiden efter några uppladdningar? tydligen rätt dålig i början antar jag, men det ska väl bli bättre när man använt batteriet lite?

Finns extrabatterier ute på marknaden?

sukram skrev:
Ni som haft kameran ett tag nu, hur är batteritiden efter några uppladdningar? tydligen rätt dålig i början antar jag, men det ska väl bli bättre när man använt batteriet lite?

Jag har visserligen bara laddat batteriet en gång men hittils har jag tagit drygt 400 exponeringar och har två "pluttar" kvar av batteriet. Får väl se hur kapaciteten blir efter några laddningar.

sukram skrev:

Jag tycker att batteritiden suger lite om man jämför med D70...... Men det blir bättre med ett batterigrepp med dubbla batterier....
nu va det 3 dagar sen jag laddade mitt, kameran har mest legat, jag har typ tagit 20 bilder, batterinivå 55% men sen så kom jag på att jag har fipplat en massa o haft kameran kopplad till USB köret....

Har fått min D200,
Den var väl värd att vänta på.
Beställd den 29/11 från Dustin.
P.s Tänk på vad Canon erbjuder- 30D

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar