Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Ha ha...

Det verkar bara vara ett gäng sadister i den här tråden. Alla blir säkert lite gladare när ni/vi berättar att ni fått"leksaken".

Kan bara bekräfta ryktena, om ny leverans... Min är på väg med posten!

cyberphoto verkar inte så optimistiska om att få in några kameror..april står det nu på deras sida..och ett och annat ströex innan dess..så blir nog till att köpa sig en D70 så man har ngt att leka med så länge

De som köpt en D2X förra året känner sig nog lite extra nöjda nu. Visst kostar den mer, men de har en kamera, och den är bra.

Ursäkta att jag retas, det är ju skit med Nikons leveransproblem. Har själv väntat på en kabel i fem månader. De kanske siktade fel när lagret flyttades, och allt ligger i engelska kanalen nu/-)

Skönt att man får vänta. Det är ju mycket bättre fotoväder i april, maj. I alla fall här i vintermulna Göteborg.

Ett tips: köp nya bra objektiv så länge. Impulsköpte själv ett Nikon 20/2.8 igår. Kanonbra.

Slowfinger skrev:
Skönt att man får vänta. Det är ju mycket bättre fotoväder i april, maj. I alla fall här i vintermulna Göteborg.

Ett tips: köp nya bra objektiv så länge. Impulsköpte själv ett Nikon 20/2.8 igår. Kanonbra.

Du har rätt i mycket där. Vädret är inte det mest inspirerande, drog igång min nya D200 i eftermiddags och slogs av att det var lite dåligt med lämpliga motiv.
20/f2.8 är en riktig guldklimp, köpte min för ett år sedan och den har använts riktigt mycket.

Beställde från scandinavia photo idag..de trodde på leverans i februari/mars. Helt ok!

Hade då frågat runt på lite olika ställen, en kunde erbjuda mig plats 250 i kön...

Urlika

Jag är på scandinavian photo på plats 120
och beställte mitten Novenber.. dem dsa till mej att det kan bli mars April..
Hur kan dem lova det till dej?

Lambis

motionsync skrev:
Urlika

Jag är på scandinavian photo på plats 120
och beställte mitten Novenber.. dem dsa till mej att det kan bli mars April..
Hur kan dem lova det till dej?

Lambis

Kanske för att Nikon förutspår att den värsta kön är avbetad då (alla som beställde innan årsskiftet) och tillgången till kameror ska vara god...

När det börjar ramla in 100-300 kameror i veckan till Sverige så ska du se att snart varannan fotohandlare har D200 på hyllan för omgående leverans.

Så har man inte beställt ännu så kan man lika gärna vänta tills den finns på lager i butiken och köpa då.

Ingen mer än jag som står i kö hos Dustin? De hade bara runt 70 i kön när jag ställde mig, och det var för ett par veckor sen.

En sak är väl väntan. Men jag upptäckte idag att jag förlorat pengar på ett minne pga Nikons leveransproblem.
Glad i hågen köpte jag ett 2 GB CF när jag beställde kameran och nu har det priset droppat 1000 spänn. :/

Grrr. ;)

krisen skrev:
Ingen mer än jag som står i kö hos Dustin? De hade bara runt 70 i kön när jag ställde mig, och det var för ett par veckor sen.

Jo, jag står i Dustins kö. Hade köplats 24 vid förra leveransen, dvs 15/12 2005.

krisen skrev:
Jag frågade hur många de förväntar sig att få in. "Vi har beställt en 300 st" sa han i telefon. Låter väldigt optimistiskt :)

Hihi..låt dig inte luras. När jag beställde och fick plats 36 så hade de beställt 170 kameror.

Så de får inte fler än de blir tilldelade just nu verkar det som. :D

mvh,

// Paul

Ny har det ju kommit ett gäng D 200

Har fått min 200 och är överlycklig, den klart skönaste kameran jag har haft. Kameradoktorn gjorde mig till en lycklig man för styvt en vecka sedan jipppppppiiiii och tack DOC

pws skrev:
En sak är väl väntan. Men jag upptäckte idag att jag förlorat pengar på ett minne pga Nikons leveransproblem.
Glad i hågen köpte jag ett 2 GB CF när jag beställde kameran och nu har det priset droppat 1000 spänn. :/

Grrr. ;)

Dom pengarna hade du ju förlorat ändå så jag förstår inte hur det kan vara Nikons fel. Möjligen är det Nikons fel att du inte har kunnat använda det men det är något annat det.

Känns som det är självförvållat om man beställer nått som inte finns på hyllan och som 1600 andra fått för sig att beställa.

/Maverick

Vilken kö-plats?

Vilken kö-plats hade du hos Kameradoktorn?Jag står i kö där och är bland de första tio såvitt jag förstår.

Maverick skrev:
Dom pengarna hade du ju förlorat ändå så jag förstår inte hur det kan vara Nikons fel. Möjligen är det Nikons fel att du inte har kunnat använda det men det är något annat det.

Känns som det är självförvållat om man beställer nått som inte finns på hyllan och som 1600 andra fått för sig att beställa.

/Maverick

Med tanke på att många står i flera olika köer tror jag inte att det är mer än 1000 förbeställningar.

Själv står jag i 4 olika köer. 3 ska alltså avbeställas.

Om det är 2000 beställningar och alla är som jag så är det alltså bara 500 kameror som behövs i verkligheten. Sedan tillkommer ju dom som ångrar sig när det blir dags.

Jag har sjunkit från plats 21 på CP till plats 16 utan att en enda kamera har levererats...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar