Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick precis ett samtal från YFO i Göteborg, de hade fått in 2 st D200:eek:r! Jag kan hämta ut min i eftermiddag!

Fan, nu är det svårt att jobba... :)
 
Samma här (nästan), SP ringde och sa att kamerorna kommit in och min skickas idag!

Har ev en på g från tyskland också om nån vill försöka ta över min plats därifrån.
 
härligt Anders!
nu gäller det bara att dom får in dom resterande 32 st kamerona så jag kan få min också ;)
 
joniz skrev:
Samma här (nästan), SP ringde och sa att kamerorna kommit in och min skickas idag!

Se där ja... nu får vi ju hoppas att du inte har roblem emd bandning, heta pixlar, kärvande bländarreglage osv.

Hur många timmar har du lagt ner på detta hittils?

Hoppas min kamera inte är så långt borta den heller...
 
Hämtade precis min kamera på YFO på Kungstorget. Batteriet ligger på laddning så nåt riktigt testande har jag inte fått gjort än. Men kameran ligger otroligt bra i handen! :)
 
AndersGbg skrev:
Hämtade precis min kamera på YFO på Kungstorget. Batteriet ligger på laddning så nåt riktigt testande har jag inte fått gjort än. Men kameran ligger otroligt bra i handen! :)

Stog du på kö någon annanstans också? Typ CP, SP, Dustin...
 
Scandinavian Photo
Stockholm

Säker källa skulle jag väl inte vilja säga men det var vad han sa.
Sedan återstår att se hur Nikon sprider kamerorna över landet för de lär de väl göra.
 
Hoppas att det börjar röra på sig nu... Det känns som om jag har väntat i ett år. När jag sätter mig och räknar efter så har jag väntat sedan juli nu. Då var jag väldigt nära att köpa en D70, men en kompis och jag satt och funderade på alla rykten och förväntningar samt att han, Bythom.com sa att en uppföljare till D100 kommer snart (han brukar ju ha rätt), så jag sa att jag avvaktar lite. Under väntan så sålde jag all min Canonutrustning, och ryktena och spionbilder började bli mer och mer intressant, jag avvaktar... Så efter månader av väntan och rykten så släpps den och jag tänkte att nu j**lar ska jag köpa en D200, ställer mig i kö och får sedan vänta och vänta och ...

Ja, ja alla har väl ungefär samma erfarenheter. Men nu så släpper nog stockningen och kameror börjar rulla ut över landet i samma takt som traffiken på Essingen en tidig söndagmorgon i maj.
 
Hoppa inte högt ännnu.
Jag talade med Dustin och man vill inte säga min köplats, annat än att jag finns högt upp i en lååång kö. (i december meddelade de glatt och serviceinriktat att jag hade plats 24)

Sedan så har man tagit bort prel. lev. datum som var 30/1 och sa nu i telefon att man tror att 2 mars kommer kameror.. :)

Så ja..._nu_ är ett högst relativt begrepp just _nu_. ;)

// Paul
 
Har mejlat runt om leveranstider idag, fick precis svar från Dustin Home om att det troligtvis inte kommer några förren i maj!!!!


Helt otroligt!..och jag står inte ens på någon väntelista :(
 
Halloj. idag kom den..... ÄNTLIGEN!
Min kära Holga som jag köpte på ebay för 20$. Leveransen tog ca en vecka, inget strul där inte, kameran ligger inte så bra i handen, den är inte så användar vänlig, men jag tror att bilderna blir coola...
Jag har idag kört med bländare "moln" och skärpan inställd på "familj" svartvit film på 400iso förlåt, asa heter det va....
Det är svårt att låta bli o kolla på bakstycket efter man har tagit ett kort.....

Föresten, bilden är tagen med min D200 som också kom idag :)
 

Bilagor

  • holga.jpg
    holga.jpg
    31.8 KB · Visningar: 609
Rodney skrev:
Halloj. idag kom den..... ÄNTLIGEN!
Min kära Holga som jag köpte på ebay för 20$. Leveransen tog ca en vecka, inget strul där inte, kameran ligger inte så bra i handen, den är inte så användar vänlig, men jag tror att bilderna blir coola...
Jag har idag kört med bländare "moln" och skärpan inställd på "familj" svartvit film på 400iso förlåt, asa heter det va....
Det är svårt att låta bli o kolla på bakstycket efter man har tagit ett kort.....

Föresten, bilden är tagen med min D200 som också kom idag :)

randig tröja idag??
;)
aaaaaaahh..
jag har redan bokat en D300,
dom sa att jag nog får den innan D200:an dyker upp...
 
Jag var nere på Mattssons foto i Lund igår och de sa att det möjligen var så att de kanske hade hört något från säljaren att några kameror var på väg typ... kanske... men de ville inte lova något. Så jag tror egentligen inte att de sa något mer än att det fanns en förhoppning grundad i något som en försäljare hade viskat i någons öra.

Ja ja... jag är nr 9 i den kön så jag siktar in mig på mars månad.
 
Jag stod bara i kö på ett ställe och var som tur var först efter som jag ställt mig innan den fanns att beställa.

Det var på swefo.se som för övrigt är en bra butik med super service, kan varmt rekommenderas till alla
 
Då har man varit och hämtat den efterlängtade lådan! Batteriet på laddning så jag skummar manualen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.