Annons

Leica M8 är här! -Jaha?!

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Inte omöjligt du har rätt

LittleCapa skrev:
Jag säger som jag sagt förut. Jämför Capas tekniskt djävliga bilder från D-day med de perfekta bilderna från Irakkriget.
Jag tycker Capas bilder föreställer krig och många bilder från Irak liknar söndagsutflykt.
De "fina" bilderna berör mig inte alls som Capas.
Brus damm och oskärpa kan ha ett syfte och då tycker jag det ska vara kvar.

Du är inte direkt konsekvent i ditt ressonemang. Genom hela tråden har du ondgjort dej över vad du uppfattar som omodernt och dåligt och för lite hitech i M8:an, och nu höjjer du helt plötsligt det tekniskt mediokra till skyarna.

Och eftersom du uppenbarligen har bröderna Capa som idoler, så lyckades dom ju ta en del bra bilder utan tillgång till den teknik som du tycks kräva för att klara din fotografering, eller hur?

Och ärligt talat så tar ju Salgado, Pellegrin, Ralph Gibson och Stefan Rohner, bara för att nämna några få, ganska hyfsade bilder fortfarande trots att dom använder, i ditt tycke, undermålig utrustnig (Leica M).

Och 10-rullar film om dagen sex dagar i veckan???
Då borde man nog kritiskt fråga sig själv vad man håller på med. Kanske skulle det fungera bättre med en videokamera?
 
Innehållet först

...sen kommer resten.
-Varför är den här bilden tagen. Den frågan ställer jag mig alltid först. Sen frågar jag mig: -Berör den här bilden mig? -Hur skulle jag gjort? -Varför har inte fotografen gjort så istället?
Vilken kamera han använt har jag nog aldrig tänkt på. Därför att det har tagits kanonbilder med mycket enkla kameror och den har tagits skitbilder med riktigt dyra kameror,som jag förmodar de bilderna i den här tråden är.
-Innehållsmässigt har jag inte hittat någon bild i den här tråden som fått mig att hoppa högt av glädje.
Så om alla "Leica-fanatiker" spytt tillräckligt mycket galla över de som vågar ifrågasätta så kanske vi kan gå vidare "i texten".
 
Och så framtiden...
för oss analoga mätsökarfantaster...??

Som har svårt att ta till oss det digitala,
och har svårt även med Leica M8....trots att det är en Leica! ;)
Finns det någon framtid??

Kanske blir det så här...?
Vi träffas, visar våra analoga kameror, inte bara mätsökare, tar bilder, går in i den kvarvarande analoga fotobutiken tillsammans.....
Kollar om det kommit in någon ny-gammal kamera.. :)

http://akiroom.com/redbook-e/kenkyukai/kenkyukai200410.html

Framtiden är vår!!! ;) :)
 
Huvudsaken är väl att ha kul ändå!

Benganbus skrev:
Och så framtiden...
för oss analoga mätsökarfantaster...??

Som har svårt att ta till oss det digitala,
och har svårt även med Leica M8....trots att det är en Leica! ;)
Finns det någon framtid??

Kanske blir det så här...?
Vi träffas, visar våra analoga kameror, inte bara mätsökare, tar bilder, går in i den kvarvarande analoga fotobutiken tillsammans.....
Kollar om det kommit in någon ny-gammal kamera.. :)

http://akiroom.com/redbook-e/kenkyukai/kenkyukai200410.html

Framtiden är vår!!! ;) :)

Här på västkusten säger vi alltid att:
-Huvudsaken är att det är sköj!!
-Annars kan det kvetta!!
-Är det inte roligt så blir det ju inte bra vad man än gör.
-Det ska va gött att leva!
 
froderberg skrev:
Ungefär som ett möte på Leicaklubben i Malmö. Alla nyköpta rariterar åker upp på bordet.

Tycker dock inte bara det är så med Leica. Det är likadant med Canon eller Nikon fanatiker. Fast det är klart..Leica prylar är ju mer intressanta :)
 
froderberg skrev:
Ungefär som ett möte på Leicaklubben i Malmö. Alla nyköpta rariterar åker upp på bordet.



Nu berättar jag något som stannar oss emellan Magnus!
Lova! ;)

Jag brukar själv träffa några...
kompisar...
i nå't slags "Klubb-möte.." :)

Vi kallar os CKC-Club eller Weteranerna... :) ;) ;)

Inte så mycket Leica, tyvärr... :(

Normalfallet brukar vara då vi nästan alla visat upp "senste" förvärvet ;)
då är det bara en av oss kvar,
och han säger: "Å jag har inte så mycket att visa...bara den här.."
Brukar vara nå'n sak han hittat på sina resor..
Han reser en del, är kunnig!!!!

Och vi frågar: "Ok, spännande, hur många tillverkade?"
"Vet inte, står inte i nå'n bok, tidningen LIFE verkar ha specialbeställt den hos xxxxx-fabriken..." ;) :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.