Lite oklar över frågan men svaret är ju att det blev det jag beskrev ovan
Dett var i September förra året så jag uppdaterade texten något till frågeställaren men jag fick i alla fall en egenbyggd från Inet med 2.8ghz 6core phenom.Asus mobo med USB3 och Ati radeon 4290.
Det var mitt mest bekväma inköp efter att ha pillat och donat i alla år för att hitta den perfekta lösningen och än så länge är jag väldigt nöjd och tror jag kommer vara det i några år till.
Vill man ge butiken mer utrymme behöver man ju inte kräva AMD CPU, jag gjorde det mest av gammal vana inte för att jag vet att de är bäst eller billigast men jag uppfattar det som om "det alltid varit så". USB3 och kanske Firewire skulle man ju kunna kräva om man vill.
Sen får man ju skriva vad man har för krav på CD, DVD, Bluray om man behöver det nu för tiden.
Mer minne hd, och grafikkort kan man alltid köpa till senare.
Här kommer en kanske bättre text till frågeställaren
----------------------
Jag vill köpa en dator som ser ut ungefär som följer:
En 8 Core processor
8GB minne
2st 1TB hårddiskar konfigurerade som raid0 så de ser ut som en 2Tb disk i en partition.
Jag vill ha detta monterat i en låda. Jag vet inte vilken som är bäst, välj ni, det skall vara en okej låda, inget super extra men den skall vara lätt att öppna och inte låta allt för mycket.
Lika så, processorkylning är inget jag tänker mig att jag behöver något special men om den som ingår låter som en jetmotor vill jag ha en annan som är rimligt tyst, inget extravagant med vätskekylning eller så men något som är okej.
Moderkort, välj något som är okej med integrerad grafikkort, nätverkskort, USB3, FireWire och där jag kan sätta i ytterligare minne om ett par år utan att behöva byta ut de jag har.
Engelsk Windows 7 Home premium 64bitar
Möjlighet att läsa BluRay och skriva DVD
Utifrån ovanstående parametrar vill jag altså att ni skall göra smarta val av exakt märke och modell. Har jag tänkte fel på något, hör av er
----------------------
Tim