Annons

Labb för scanning av dia?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bling

Aktiv medlem
Har sökt i gamla tråder, - men hittar inte.

Vill veta vilka labb som kan scanna dia. Hittar bara Crimson, måste väl finnas flera?
 
de flesta labb som har ett frontierlabb kan scanna dia, ramade som oramade. ett tips kan vara att kolla med en liten fotobutik då de säkert inte har koll på vad de "stora" tar för samma tjänst. som ett exempel så jobbar jag extra i en fotobutik där jag blev mer elelr mindre förvånad av att de tar samma peng oavsett upplösning. nu vet jag inte vad tex. odenlabb tar för att scanna en dia i 3000x4500, men det borde ju vara mer än 12,95:-.
 
Tack för alla svar, - ska gå genom alla flytlådor med bilder. (mest dia). Vore kul att få de bästa i datorn. Ska fråga i fotoaffärn här och se vad dom har att erbjuda.
 
Ursäkta för att lyfta fram gammal tråd men nya ska man juh inte starta.

Berit: vad blev det för alternativ till slut?

Diabolaget verkar vara bland de billigaste när jag kollar nu –_6 kr styck vid beställning av 160+ bilder. Vilket använde du och vad tyckte du om resultatet/kvalitén?

MVH /Peder
 
Hej Peder...

Tja... nu är det så att jag inte hunnit gå genom alla gamla bilder än. Har börjat och valt ut några, men det är mycket kvar.

Just nu håller jag på och lär mig min nya kamera =) Alltid något annat som tar tid.

Återkommer när (om hihi) jag blir klar.

//Berit
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.