Annons

Lägg ut spännande bilder på "hånade" motiv!

Produkter
(logga in för att koppla)
sitter och funderar skulle ett porträtt av en katt vara sämmre en ett av en gubbe eller hund eller kanske rent av en ko
man tar kanske bilderna för katten har en form av personlighet
 
Hm, jag tror du slog på ett getingbo där, Lennart! Kan man verkligen tänka sig att ett kattporträtt skulle kunna vara lika bra som en hundporträtt? Hm... (Strö in valfri mängd smilies här.)
Skämt åsido, det finns attans bra katt-, hund- och koporträtt i linkarna ovan. (Ja, jag menade inte corren.se. då förstås. Fast på den sidan gör bildtexterna i gemen bilderna åtskilligt värre än de vore utan dom.)
 
Dom tråkiga solnedgångarna grejar man genom att göra dom svartvita.

Färgvariant:
 

Bilagor

  • solnfärg.jpg
    solnfärg.jpg
    50.1 KB · Visningar: 171
.Z. skrev:
Eller?

//Larsa
Wow! Utan tvekan:)

S/v funkar nog ofta. Värre är att avgöra vad som är spännande (enligt titeln) men din är absolut det tycker jag.

Själv bidrar jag med tre motiv som nog hånas rätt ofta i en genre som ofta tycks vara tråkig den med (porträtt på annat än snygga tjejer,) trots att jag är medveten om "o-spänningen," men jag förstår ju inte varför så. Eller inte bättre kanske;)

och några fler hånade motiv (x3) finns här
 

Bilagor

  • 400.jpg
    400.jpg
    43.7 KB · Visningar: 148
Carl Hellman skrev:

Probelmet tror jag i grunden inte sitter i motivet utan i fotograferna som tar dom hånde motiven.
Om du bara visste hur mycket problem jag har. Några tusentals bilder med hånade motiv finns ju arkiverade...

Tycker det är vansinnigt underligt att döma bild efter motiv som många gör. Allt kan bli bra på bild, men en katt, hund, ko, barn eller vad levande varelse det än må vara där kontakt krävs är nog betydligt svårare att få bra än ett stycke skog, en blomma eller en solnegång. Tror det kanske är just därför det är lätt att misslyckas och just därför många (med mig) önskar kritik på just såna bilder. För att det är svåra alltså, så tips behövs. Det jag tror på är att kommentera dessa bilder mer. Konstruktivt alltså så vi lär oss. Iaf är jag säker på att det aldrig är motiven som är fel. Ligger problemet hos fotografen så hjälp då fotografen till lösningen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.