Annons

Kvällsfika..

Produkter
(logga in för att koppla)

M_Holmberg

Aktiv medlem
Var bara tvungen att ta en bild av kvällsfikat nu ikväll som avnjöts på altanen.

Hoppas det frestar någon i alla fall.. :)

Till saken hör att jag skulle försöka få en bild av en Hackspett som brukar besöka fågelbordet, men den rackarn höll sig borta så det fick bli en fikabild i stället.

Bilagor

• kvällsfika.jpg
    kvällsfika.jpg
    53.2 KB · Visningar: 442
M_Holmberg skrev:
Var bara tvungen att ta en bild av kvällsfikat nu ikväll som avnjöts på altanen.

Hoppas det frestar någon i alla fall.. :)

Till saken hör att jag skulle försöka få en bild av en Hackspett som brukar besöka fågelbordet, men den rackarn höll sig borta så det fick bli en fikabild i stället.
Uj uj... det där såg verkligen mumsigt ut! :eek:)

Hackspetten kommer nog tillbaka när du inte har kameran framme. ;o))) Ibland verkar djur och fåglar veta precis när man bara tänker tanken på att göra en ansats till att ta fram kameran och ibland sitter de kvar retfullt länge tills man precis får upp kameran mot dem och då sticker de. :eek:)

Haha.. Ja det har du rätt i. När inte kameran är framme, då vimlar det av fåglar av alla de slag vid fågelbordet.

JAg lyckades i alla fall få en pippi på bild, även fast han försökte gömma sig han med.. :)

Bilagor

• dsc_0032.jpg
    dsc_0032.jpg
    43.8 KB · Visningar: 359
Dessa underliga fåglar stötte jag på i Göteborg igår. Helt klart så ser man ju att hanen försöker imponera på honan, artbestämning någon?

//Larsa

Bilagor

• hammarkkullen2.jpg
    hammarkkullen2.jpg
    56.8 KB · Visningar: 332
Hopptrast? Darrfink? :)

Han var verkligen den mest energiska av alla dansarna. :) Han höll samma tempo fortfarande, när tåget gick i "mål" och flera andra såg lite medtagna ut. Att han orkade. :)

Edit:
Fast... Det är ju hammarkullen, så det måste ju vara arten "Muckarduva". :)

Larza, du stod nog på ett bättre ställe än jag. Inte lika trångt, men jag tycker personligen du gick lite väl hårt åt med blixen, även om jag förstår syftet. :) (Jag kollade bilderna i ditt album.) Men så är jag ju "allergisk" mot blixt åxå... :) (Fast jag använde den inbyggda blixten som upplättning på några bilder)

http://dumbo.mine.nu/photo/gallery/thumbnails.php?album=31

Edit2:
Fast nu tog ju denna tråden en helt annan vändning... Inte har jag något fika att fotografera heller... OCh nej, jag tänker inte ställa mig och baka NU. :)

Senast ändrad:
.Z. skrev:
Dessa underliga fåglar stötte jag på i Göteborg igår. Helt klart så ser man ju att hanen försöker imponera på honan, artbestämning någon?

//Larsa

Är det inte en Cuculus carne pincus? En pippi som på svenska kallas rosanäbbad köttgök.
Har fått sitt namn efter att den vid upphetsning har en utväxt som liknar en korv.

ANNONS