Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kurs i umeå?

Produkter
(logga in för att koppla)

kollberg

Medlem
alla kurser jag läser om är i södra sverige. finnd det ingen kunnig fotograf som skulle vilja ordna en helgkurs i porträttfotografering här i umeå? vi är flera stycken som är intresserade i så fall!!
 
jag skule kunna hålla i en porträttkurs, jag är dock nyinflyttad och vill hitta en studio att hyra in mig på först... Annars har jag för mig att en av VK's snubbar här på fotosidan är skicklig på porträtt.
 
JA - jag hakar också på

Det skulle verkligen vara kul om vi i Umeå kunde komma igång med tex en porträttkurs. Jag deltar gärna. Jag kan nada om porträttfoto och har bara sett studioblixtar på bild... (och resultatet från dem förstås)

Nog borde vi väl kunna luska fram en lokal någonstans? Om inte annat borde det väl gå att hyra in sig hos någon fotograf som har en studio. Nog för att de väl är ganska lätträknade här i Umeå men ändå... Det går ju alltid att öppna telekatalogen och börja ringa runt lite.

Förutom porträttfoto så skulle jag själv uppskatta en kurs i Photoshop / bildredigering (hej Daniel & Elin, Ni vore uppskattade som lärare)

Jag kan göra de enklaste grejerna men inser att jag har vääääääldigt mycket att lära, för det blir sällan som jag tänkt mig. Det är så irriterande att ha en bildidé och sedan inte få till det som man vill...


Vänlig hälsning,
Kjelle
 
Skulle gärna hänga med men har inte tid förrän i januari nångång.

Angånde lokal så kunde ni väl ringa runt till studieförbunden.
 
Jag skulle gärna vara med på den eventuella kursen i porträttfotografering. Jag bor visseligen 20 mil från Umeå men det är trots allt närmare dit än till Stockholm eller Göteborg där de andra kurserna har gått.

Men jag är lika novis som någon Kjelle skrev. Men är väldigt sugen på att lära mig allt jag kan om detta.

Eftersom jag bor så pass långt ifrån så har jag lite svårt att hjälpa till med förberedelser.....

/Cecilia
 
jag visste väl att det var fler än jag som var intresserad av en kurs. vi är ju jättemånga nu. vet någon av en lärare? ge bara förslag så ordnar jag resten.. om jag kan.
 
Jag är också mycket gärna med på kursen.
När det gäller lokal så kan jag ordna "vanliga" klassrum, men dock inte någon studio...

/Johan
 
Det här lät ju som en kul idé! =) Hänger gärna på, fast jag är rätt så grön på området.

/Johannes
 
jag vet inte om ett vanligt klassrum duger. är det ingen fotograf som kan visa sig intresserad. snääälla! vi betalar ju givetvis, visst?!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.