Annons

kurs i umeå?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är också intresserad av att delta i en ev studiokurs!

Jag vet att grabbarna på swefo fotohörnan på öst på stan planerar att anordna en studio kurs. De har lokaler, utrustning och kunskap. Jag har pratat med dem och jag är säker på att de skulle kunna sno ihop en snart om de såg hur stort intresset är!
 
Håller med övriga, intressant med kurs här i umeå. Kanske skulle man göra en intresse lista så att alla intresserade får en pårigning eller nåt ???
 
Borde det inte finnas någon fotostudio på nån av gymnasieskolorna som undervisar i foto?
Jag vet inte hur det är här i Umeå men jag gick gymnasiet i skellefteå (för typ 10 år sedan) och där hade vi en utmärkt fotostudio på Anderstorpskolan. Vore kul att friska upp studiofotograferingen jag lärde mig då.
 
Jag ska hålla en studiokurs i Gävle den 15 januari. Alla är välkommna till den. Blir det många deltagare så blir det fler kurser för jag vill hålla grupperna små så att du får maximalt ut av det.


Peter

Ps. Min hemsida www.janhans.com
 
Vad hände med intresset? Det tycks ha svalnat något. Nu är vi i alla fall sex st på listan. Vad hände med Pia som startade tråden?
 
Hej Daniel!

Roligt att du skakar liv i tråden igen! Vette 17 vad som hände men själv är jag iaf intresserad och skulle helst se en grundläggande kurs. För min del skulle jag helst lära mig grunderna i ljussättning med "studioljus" för jag kan inget om "riktiga" studioblixtar, har bara experimenterat med helt vanliga kompaktblixtar.

Hade gärna lärt mig grunderna innan jag gått vidare med modell inblandad. Känns som att det är rätt viktigt att ha grunderna först... Ljusa kläder på ljus bakgrund eller omvänt, mörka kläder på mörk bakgrund tex... Hur ljussätter man och hur mäter man? Var mäter man? (kläder, ansikte eller både och?) Sedan vet jag inte vad som "borde" ingå i kurs med modell men kanske "mjuka värden" som tex allmänt om sminkning? Hur mycket mer/mindre bör modellen sminka sig? Bör någon färg eller "skugga" undvikas eller överdrivas och isf vilka?

Vad gäller priser så upplever jag en kurs med modell som lite "lyxigare" än en mer teknikorienterad kurs, vilket såklart påverkar priset, generellt är jag beredd att slanta mer för en kurs med modell. Har dock lite svårt att säga en summa, det beror mycket på innehållet och hur ekonomin ser ut vid det aktuella tillfället... (det är ett fritidsintresse för min del, så inte alltför dyrt).


Vänlig hälsning,
Kjelle

CandyStore skrev:
Väcker den här tråden igen.

Vet inte hur det gick, blev det någon kurs?

I alla fall. Jag och några vänner hade möte idag om att bygga upp en studio för bl.a kursverksamhet.

I lokalen som den står just nu finns tugbakgrunder och bygglampor. Blixtar och "riktiga" studiobakgrunder ska dock införskaffas inom snar framtid.

Det jag undrar är;

Finns det intresse?

Vad vill ni en sådan kurs ska innehålla?

På vilken nivå ska kursen hållas? Grund, avancerat?

En eventuell kurs kommer vara omöjlig att hålla gratis, vad skulle ni vara beredda att betala för kurs i studiofotografering med modell?
 
Jag instämmer med föregående talare. Jag vill lära mig från grunden. Är även inne på samma linje om studioljuset, då jag själv (iaf till en början) kommer jobba med bygglampor som hjälpmedel...

Det Kjelle tog upp i andra stycket tycker jag sammanfattar mycket bra vad som vore kul att lära sig mer om.

Angående prissättningen så har jag ingen koll alls, men är givetvis beredd att betala för kursen!
 
CandyStore skrev:
Hej på er! Kul att iaf två verkar intresserade.

Det blir nog ett till möte imorgon om detta. Än så länge kan jag inte säga när en kurs skulle bli aktuell, eller om den blir aktuell. Det måste finnas intresse. Hoppas att fler itressenter hör av sig så vi vet om det är någon idé att sätta upp något.

Ska ta upp era önskemål på nästa möte.

Jag kommer nog att närvara på det mötet imorgon (idag?) eftersom jag sitter i rummet brevid. Var tyvärr upptagen med fotografering när du var förbi i igår.
 
Hm..trots att jag själv är engagerad i ABF kan jag inte låta bli att tipsa om Arne på Medborgarskolan. Problemet är väl möjligen bara om han hinner med mer kursverksamhet än han redan har. Men kan vara värt att kolla...
 
Tror många glömt svara för att denna tråd kommer bort i mängden av alla andra trådar. Hade varit bra att få ut informationen till de som anmält sitt intresse tidigare... Det får ju inte falla på att folk missat den här tråden när en kurs äntligen verkar vara på gång =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.