Re: TACK TILL ALLA
arkadia skrev:
Tack till alla!! Jag kommer att vara väldigt trevlig och idag med kunden. ´Återkommer med chapter 2 efter jag har pratad med dem. spännande att få se om jag få till det rätt nu!
Trevlig att få stöd från er, känns nu bättre i magen. Gud vad jag inte gillar när någon är missnöjd om bilderna. Vi fotografer lever just för att få en människa glad och inte tvärtom.
Puss till alla
Ciao
Cornelia
Tyvärr har många kunder en egenskap där de vill utnyttja "leverantören" så mycket som möjligt.
För länge sen var jag på väg att köpa en fotostudio. Då berättade innehavaren om en sak som hände honom.
Han hade två olika "fotoserier". Antigen en 6-bildersserie eller 12-bildersserie. (det kan ha varit andra antal men poängen var att en var med färre bilder och naturligtvis billigare).
En dag kom en tant och skulle hämta sin 12-serie. "Men, jag hade bara beställt en 6-serie" sa tanten när hon skulle betala. Han tänkte lite trots att han var ganska säker på att han antecknat en 12-serie.
Nåja, hon skulle få 6 bilder.
"Ska du slänga de andra" frågar kunden då.
Eftersom han ändå inte hade nytta av dessa så fick hon de på köpet. Han tänkte vara lite snäll.
Bara två veckor senare, kommer en ny kund. Beställt 12 bilder. Vid leveranstillfället så påstår kunden att hon beställt bara 6.
Mysko tänker han.
När kunden frågar vad han tänkte göra med resterande bilder, tar han en och river den mitt itu.
"Kasta så klart".
"Nej nej nej.. jag köper de också" - säger kunden och betalar för resterande bilderna också.
Han hade aldrig råkat ut för det tidigare och nu hände det två gånger på väldigt kort tid. Uppenbarligen spred sig ryktet att man kunde få 12 bilder för priset av 6. Ganska dåligt att människor försöker lura folk som egentligen försöker vara snälla.
Så, ja, jag tror nog att de bilderna är kopierade till disken på datorn. De tyckte nog att utskrifterna från "lågupplösta" bilderna var bättre affär för 0 kr än 750 kr för något bättre kvalite. Varför skulle de annars inte gå med på en omfotografering?
/Z