Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kulturell skillnad Canonister/Nikonister?

Produkter
(logga in för att koppla)
Calle, du glömde det viktigaste i budskapet from the 60ies; Understanding! Peace Love and Understanding. JANNE (Som hyser den allra största respekt för Nikon trots att han numer kör "Det andra märket" (c;=

Eftersom tråden som till en början var intressant nu ballat ur tänkte jag ändra frågeställningen. Kulturella skillnader satta åt sidan. Finns det politiska skillnader mellan det två grupperna. Nu begär jag självklart inte att någon ska behöva framhålla sin politiska ståndpunkt här på sidan, det är en privatsak, men vad tror ni? Själv skulle jag rent spontant säga att Canonägarna ligger spridda på den politiska skalan med en klar övervikt åt höger samtidigt som Nikonägarna har en övervikt åt vänster.

Kanske har att göra med åt vilket håll man vrider objektivet i bajonetten, och åt vilket håll man vrider fokuseringsringen ;)

Charlie_K skrev:
Eftersom tråden som till en början var intressant nu ballat ur tänkte jag ändra frågeställningen. Kulturella skillnader satta åt sidan. Finns det politiska skillnader mellan det två grupperna. Nu begär jag självklart inte att någon ska behöva framhålla sin politiska ståndpunkt här på sidan, det är en privatsak, men vad tror ni? Själv skulle jag rent spontant säga att Canonägarna ligger spridda på den politiska skalan med en klar övervikt åt höger samtidigt som Nikonägarna har en övervikt åt vänster.
Oah! Skräms inte! Ska jag sätta upp en sajt för att verifiera (och förhopningsvis dementera) detta? Vill inte sälja min ögonsten.

Räcker detta?

[] Nikon [] Canon [] Minolta [] Övrigt

[] V [] S [] MP [] C [] KD [] FP [] M

eller ska vi vara mer detaljerade?

Charlie_K skrev:
Själv skulle jag rent spontant säga att Canonägarna ligger spridda på den politiska skalan med en klar övervikt åt höger samtidigt som Nikonägarna har en övervikt åt vänster.
Jaha... då blir det till att byta kameramärke då... ;-)

Johan Okker skrev:
Hoppas någon sitter och knåpar!!
Ok, jag slängde ihop ett formulär lite snabbt. Duger det? Säg till i så fall så slår jag på svarsmottagningen.

Här är det

(sen får vi hoppas att någon frivillig statistikguru anmäler sig för att sammanställa resultatet. Jag kan leverera data på det sätt gurun önskar)

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.