ANNONS
Annons

Kulturell skillnad Canonister/Nikonister?

Produkter
(logga in för att koppla)
mittenpolitiska då?

skitbra i övrigt..
nån som kommer på nåt mer som ska vara med?

skynda.. jag vill fylla i!!

Ok, mitten tillagd. Fler synpunkter innan släpp? När den är släppt måste vi frysa den helt.

Vi glömmer kvalitetsbilar som jagga och porsche.. =)

Objektiv.. om de ska vara fasta eller zoomar.. =)

Ljusstyrka, är det viktigt?

Autofokus eller manuellt?

Vilket alternativt kameramärke förknippar sig respektive med?
Leica, Contax, HBlad, Mammamia?

Ekmöbler eller IKEA?

Vetenskaplig grundsyn?

=)

Om man inte har någon bil då. T ex cykel

Och på Tv-program vill jag ha med något typ "vadå TV?" och inte glömma farmen :p som alternativ.

/Johan

jimh skrev:
På vilken ledd menar du? Tänk på att inte använda för komplicerade begrepp, så att även Canonägarna hänger med.

Jag tänker i banor som rör kvalitativa eller kvantitativa datakällor..

Dvs..

kvantitativa = hårda data = att mäta är att veta = MTF rockar fett.

kvalitativa = mjuka data = hur upplevs objektivet i praktiken = bokeh

=)

Tror man på den här undersökningen är man ju per definition en kvantitativ människa. Men nu är den ju igång som sagt och inget mer kommer till.

Glöm förresten inte bort att det behövs en expert på kvantitativa undersökningsmetoder för att sammanställa undersökningen. Ingen har anmält sig än :)

Det är lite dåligt drag från Canotisterna. De kanske inte är så många som det kan verka ibland här i forumet. Bara 6 Canotister har svarat hittills. Kom igen nu! Här är enkäten.

Tror många tröttnat på att bevaka denna tråden. släng upp en ny tråd med länken i.. skulle vara roligt med många svar, allt är ju på en trevlig humoristisk nivå.

Stopp och belägg :) Vi kan ju inte stoppa in nya frågor när 24 redan har svarat.

Mikael, det är nog ingen dum idé att öppna en ny tråd. Jag måste rusa nu så jag hinner inte på studs, men om någon annan känner sig kallad så.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.